Опис начальної дисципліни ___ВВ2.2.4

Шифр

Українська культура в європейському вимірі

назва дисципліни

Загальні характеристики дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань (шифр, назва) 0203 гуманітарні науки

Кількість кредитів -3

Методи навчання

Лекції з застосуванням наочності, графічних матеріалів, схем і плакатів, семінарські заняття, творчі завдання, презентації, дискусії, самостійна домашня робота

Спеціальність (код, назва) 6.020302 Історія

Загальна кількість годин -90

Денна

Заочна

Освітній рівень (бакалавр/магістр)

бакалавр

Лекції:

14

 

Семінарські (практичні) заняття:

Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова)

вибіркова

14

 

Лабораторні заняття:

Форми поточного контролю

Модульні контрольні роботи, тести

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 4 (2018)

-

-

Індивідуальна робота:

Семестр VІІІ

   

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (год.)

$1-       аудиторне:4

$1-       самостійна робота: 8

60

 

Форма підсумкового контролю

Залік

(усний)

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС:

Мова навчання - українська

1/2

 

Передумови навчання: історія України, історія української культури

Мета і завдання навчальної дисципліни: ознайомити студентів з основними тенденціями, проблемами і перспективами розвитку української культури у ХХ-ХХІ ст. в контексті європейського культурно-цивілізаційного процесу, дати студентам базові уявлення про духовну та матеріальну культуру українського народу в контексті європейського культурно-цивілізаційного процесу, сприяти формуванню у студентів уявлення про розвиток української культури у ХХ – ХХІ ст. та її інтегрування в європейську культуру, збагаченню й розширенню гуманітарної і спеціальної підготовки студентів.

Програма навчальної дисципліни: Українська культура на зламі століть (ХХ – ХХІ ст.): проблеми і перспективи розвитку. Матеріальна культура українського народу у контексті європейського розвитку. Духовна культура українців як складова європейської цивілізації. Суспільно-політичні процеси в Україні у контексті європейської інтеграції. Внесок української діаспори у інтегрування культури українського народу в європейський культурно-цивілізаційний процес.

Бібліографія: 1.Історія української культури: у 5 т. - Т.4: Українська культура ХХ - початку ХХІ ст., Кн.1 – 2. – К., 2011; 2.Історія української літератури ХХ ст. У 2-х кн. – Кн. 2. – К., 1995; 3.Муха А. Композитори України та української діаспори. – К., 2004; 4.Нариси з історії образотворчого мистецтва України ХХ ст. У 2-х кн. – Кн. 2. - К., 2006; 5.Українська культура в європейському контексті: науч. издание /Ю.П.Богуцький, В.П.Андрущенко, Ж.О.Безвершук. – К.: Знання, 2007.

Методичне забезпечення: студентам роздаються конспекти лекцій для самостійної роботи, демонструються слайди, відео та аудіо матеріали, використовуються структурно-логічні схеми.

Реєстрація на навчальну дисципліну(для дисциплін за вибором)

Зауваження: потрібні знання історії української культури.

Лектор: Чернега Петро Макарович, професор, доктор історичних наук.

Факультет: історичної освіти.

Адреса: м.Київ, вул.Пирогова, 9, телефон: 239-30-91, факс

Опис навчальної дисципліни ВВ 2.2.1

Шифр

Інформаційні технології у професійній діяльності

Загальні характеристики дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань 01 Освіта

(шифр, назва) 03 Гуманітарні науки

Кількість кредитів - 3

Методи навчання

Лекції із застосуванням структурно-логічних схем, картографічних матеріалів, навчальних стендів, мультимедійних засобів.

Семінарські заняття, творчі завдання, дискусії, самостійна робота.

Спеціальність 014 – Середня освіта (Історія)

Всі спеціалізації 032 – Історія та археологія

Загальна кількість годин - 90

Денна

Заочна

Освітній рівень магістр

(бакалавр/магістр)

Лекції:

12

8

Семінарські (практичні) заняття:

Статус дисципліни Вибіркова (Нормативна/вибіркова)

12

4

Лабораторні заняття:

Форми поточного контролю

Модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій.

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2 (2017)

   

Індивідуальна робота:

Семестр ІІІ

   

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (год.)

$1-  аудиторне: 3 год.

$1-  самостійна робота: 9 год.

66

78

Форма підсумкового контролю

Екзамен (письмовий)

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС:

Мова навчання - українська

1/3

 

Передумови навчання ТМНСПД, педагогіка, суспільні дисципліни

Мета і завдання навчальної дисципліни: є використання педагогічних наукових здобутків; новітніх технологій навчання, постійне підвищенні наукового і виховного рівня викладання; гуманістична спрямованість, орієнтованість на пріоритет загальнолюдських цінностей;. ознайомити магістрантів і з змістом вищої суспільствознавчої освіти в Україні та науковими основами стандартизації освіти, розкрити принципи створення освітніх кваліфікаційних характеристик і програм, навчальних планів і робочих програм, методичного забезпечення навчальних дисциплін; формувати вміння майбутніх викладачів суспільних дисциплін планувати навчально-виховний процес у вищих навчальних закладах, створювати навчально-методичне забезпечення окремих курсів історичних дисциплін; конкретизувати положення типових і робочих програм з існуючих навчальних предметів; формувати вміння магістрантів організовувати та проводити лекційні і практичні заняття.

Програма навчальної дисципліни: Інформаційні технології у професійній діяльності Професійні компетентності викладача вищої школи. Зміст поняття Інформаційні технології у професійній діяльності. Класифікація інформаційних технологій. Види інформаційних технологій навчання. Засоби навчання у професійній підготовці студентів у вищій школі. Педагогічні умови використання інформаційних технологій навчання. Діагностика та оцінювання навчальних досягнень студентів. Критерії оцінювання та самооцінювання.

Бібліографія: Алексєк А.М. Педагогіка вищої освіти України. – К., 1999. Методичний посібник. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. – К., 2002. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник / Фіцула М.М.- Київ, 2006.Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; За ред. І. А. Зязюна. — К.: Вища шк., 1997. — 349 с., Побірченко Н., Коберник Г. Інтерактивне навчання в системі освітніх технологій / Н. Побірченко, Г. Коберник // Початкова школа. – 2004. – №10. – С. 8-10., Січкарук О. Інтерактивні методи навчання у вищій школі: навчально-методичний посіб. / О. Січкарук. – К.: Таксон, 2006. – 87 с., Петрук В.А., Андрущенко Н.О., Прозор О.П. Ретроспективний аналіз інноваційних методів навчання / В.А. Петрук, Н.О. Андрущенко, О.П. Прозор // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2008. – №4. – С. 127-131.

Методичне забезпечення: Навчально-методична карта дисципліни. Програми, підручники, посібники, технічні засоби навчання, конспект лекцій, методичні рекомендації, плани семінарських занять, питання для самостійної роботи, підбірка навчальної літератури.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)

Зауваження:Необхідні загальні знання з теорії та методики навчання суспільно-політичних дисциплін, педагогіки, політології, права, соціології, економіки, історії..

Лектор:Ладиченко Тетяна В’ячеславівна, к.і.н., професор кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти.

Факультет:Факультет історичної освіти.

Адреса:м. Київ, вул. Освіти, 6, тел. 520-12-07

Опис

навчальної дисципліниВВ 2.1

Усна історія

Загальна характеристика дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчанн і форми контролю

Галузь знань 03 – гуманітарні науки

Кількість кредитів - 3

Методи навчання –

метод проблемного викладення; частково-пошуковий, або евристичний метод;дискусія;дослідницький метод

Спеціальність 032

Загальна кількість годин

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр

Лекції

18

_

Статус дисципліниВибіркова

Семінарські (практичні заняття)

16

 

Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2018)

Лабораторні

Форми

поточного контролю –

модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультімедійних презентацій

Семестр 5

Індивідуальні

Тижневе навантаження (год.)

$1-          аудиторне – 2 год.

$1-          самостійна робота - 4

Форми підсумкового контролю –

залік

Мова навчання - українська

Самостійна робота

Передумови навчання -

Студенти мають освоїти основи джерелознавства, загальної психології, орієнтуватись у періодизації і хронології історичного процесу, розуміти «місця пам’яті» і «епохальні події століття», розумітися у методах панування офіційного дискурсу пам’яті.

56

-

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС

1/ 2

 
           

Мета і завдання навчальної дисципліни –дати базові знання по історії, методології, історіографії, теорії усної історії.З практичних знань в курс входять аспекти інтерв'ювання: уміння складати запитальник і задавати питання, навички  опрацювання,  джерелознавчого аналізу, прийомів історичної і текстології критики документів усної історії, використання їх в наукових дослідженнях, публікаціях.

Програма навчальної дисципліни: За результатами вивчення курсу студенти мають вміти розробляти проблемну тематику і питання до інтерв’ю; - розрізняти види опитування;- знаходити відповідного респондента і правильно домовлятися з ним про співпрацю; - оволодіти практикою транскрибування, інтерпретації та презентації матеріалів; -створитивласнеуснеджерело; - підготуватинауковучинауково-методичнупублікацію та /абовключитиуснеджерело у тканину магістерськоїроботи.

Бібліографія: Усна історія Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара: зб. докум. матер. / редкол. М. В. Поляков. – Дніпропетровськ: Ліра, 2013. – Т. 1. – 652 с.; Грінченко Г.Г. Методичні рекомендації з аналізу наративних інтерв’ю. Длястудентів і аспірантів.

– Х.: Харківськийнаціональнийуніверситетімені В.Н. Карабіна, 2008. – 32 с.;

Портелли А. Особенности устной истории // Хрестоматия по устной истории / Пер., сост., введение, общ.ред. М. В. Лоскутовой. СПб: изд-во ЕУСПб, 2003.

Методичне забезпечення:під час лекцій та семінарських занять студенти отримують методичні матеріали, їм демонструються структурно-логічні схеми, мультимедійні презентації.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)

Зауваження: необхідні загальні знання з джерелознавства.

Лектор:Богатирчук Катерина Олександрівна,викладач.

Факультет: історичної освіти.

Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.

Опис

навчальної дисципліни ВВ 2.2.3

Міжнародні конфлікти

Загальна характеристика дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчанн і форми контролю

Галузь знань 0203 – гуманітарні науки

Кількість кредитів - 3

Методи навчання –

пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладення; частково-пошуковий, або евристичний метод; дискусія; дослідницький метод

Спеціальність 6.020302

Загальна кількість годин

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр

Лекції

16

8

Статус дисципліни Вибіркова

Семінарські (практичні заняття)

14

4

Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2017)

Лабораторні

Форми

поточного контролю –

модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультімедійних презентацій

Семестр 5

Індивідуальні

Тижневе навантаження (год.)

$1-          аудиторне – 2 год.

$1-          самостійна робота - 6

Форми підсумкового контролю –

залік

Мова навчання - українська

Самостійна робота

Передумови навчання -

Історія України, історія стародавнього світу, історія середніх віків, історія культури, філософія.

60

78

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС

1/ 2

1/7

           

Мета і завдання навчальної дисципліни –створення цілісного уявлення про поняття, причини, засоби та методи врегулювання міжнародних конфліктів, суб’єкти міжнародних конфліктів, розуміння природи міжнародних конфліктів. Тероризм. Громадянська війна і революція. Війна.

Програма навчальної дисципліни: Після вивчення курсу студенти повинні знати:поняття міжнаціонального конфлікту.Причини конфліктів.Типологія конфліктів. Структура та фази конфлікту. Можливості та проблеми врегулювання конфліктів: засоби впливу третього сторони на конфлікт, силовий метод врегулювання конфлікту, переговорний процес при конфлікті. Функції переговорів. Кіпрський конфлікт.Конфлікти на Балканах.Міжнаціональні конфлікти в країнах «третього світу»: міжнаціональні конфлікти в Африці,конфлікт у Шрі-Ланці,положення в Україні і Криму.

Бібліографія: І. Л. Валевська, Г. М. Перепелиця. Конфлікт міжнародний // Українська дипломатична енциклопедія: У 2-х т. /Редкол.:Л. В. Губерський (голова) та ін. — К: Знання України, 2004 — Т.1 — 760с. ; В. Котигоренко. Конфлікт // Політична енциклопедія. Редкол.: Ю. Левенець (голова), Ю. Шаповал (заст. голови) та ін. — К.: Парламентське видавництво, 2011. — с.360; Г. Перепелиця . Військово-політичний конфлікт // Політична енциклопедія. Редкол.: Ю. Левенець (голова), Ю. Шаповал (заст. голови) та ін. — К.: Парламентське видавництво, 2011. — 808 с.

Методичне забезпечення: під час лекцій та семінарських занять студенти отримують методичні матеріали, їм демонструються структурно-логічні схеми, мультимедійні презентації.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)

Зауваження: необхідні загальні знання з вітчизняної та всесвітньої історії, філософії.

Лектор: Дзюбленко Ірина Михайлівна

Факультет: історичної освіти.

Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.

Опис

навчальної дисципліни

Основи культури ґендерної рівності

Загальна характеристика дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань 01– Освіта

Кількість кредитів - 3

Методи навчання –

пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладення;   частково-пошуковий, або евристичний метод;дискусія;дослідницький метод

Спеціальність 014 Середня освіта(історія)

Загальна кількість годин

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр

Лекції

18

 

Статус дисципліни

Семінарські (практичні заняття)

16

 

Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2017)

Лабораторні

Форми

поточного контролю –

модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій

Семестр - 7

Індивідуальні

Тижневе навантаження (год.)

$1-          аудиторне – 2 год.

$1-          самостійна робота –4 год.

Форми підсумкового контролю – екзамен

Мова навчання - українська

Самостійна робота

Передумови навчання -

Історія України, історія стародавнього світу, історія середніх віків, історія культури, філософія, психологія.

54

 

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС

1/2

 
           

Мета і завдання навчальної дисципліни –розвінчати стереотипні уявлення про ролі жінок і чоловіків у родині та суспільстві, сформувати світогляд учнів, вільний від ґендерних упереджень і передсудів. Навчальну дисципліну зорієнтовано на використання сучасних педагогічних технологій, що передбачають взаємодію учнів як між собою, так і з учителями, батьками. Все це створює умови для подальшої демократизації навчально-виховного процесу, який базується на повазі до особистості кожної дитини.

Програма навчальної дисципліни: Після вивчення курсу студенти повинні знати:предмет і об'єкт основ культури гендерної рівності,чому ґендер називають «соціальною статтю» жінок і чоловіків на відміну від їх біологічної статі, різноманітні приклади з давньої історії, міфи та вірування, особливості спілкування багатьох первісних племен, що вже в ранні періоди історії соціальні відмінності між жінками і чоловіками, їх «соціальна цінність» залежали від розподілу праці у суспільстві, як можна застосовувати законодавство України та міжнародне законодавство щодо захисту рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

Бібліографія: 1)Буроменський М.В. Міжнародне право. Гендерна експертиза. – К., 2001. 2) Ґендерна експертиза українського законодавства. Концептуальні засади/ Під ред. Т.М. Мельник. – К., 2001. 3) Законотворчість: забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. – К., 2006; 4) Дацюк Г.І. Повертаючи себе: Усна жіноча історія. Повернен- ня / Історіографія сільських жінок в контексті суспільно-істо- ричних факторів радянського і перехідного періодів / Під ред. Г.І. Дацюк. – К.,2003.: 5)Семиколєнова О.І., Шиліна А.Г. Ґендерна освіта в середній школі: декларування чи впровадження?// Законотворчість: забезпечен- ня рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. – К., 2006. - С. 145-155

Методичне забезпечення:під час лекцій та семінарських занять студенти отримують методичні матеріали, їм демонструються структурно-логічні схеми, мультимедійні презентації.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)

Зауваження: необхідні загальні знання з вітчизняної та всесвітньої історії, культури, філософії, психології.

Факультет: історичної освіти.

Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.

Опис

навчальної дисципліни

Історична біографістика

Загальна характеристика дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань 01– Освіта

Кількість кредитів - 3

Методи навчання –

пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладення;   частково-пошуковий, або евристичний метод; дискусія; дослідницький метод

Спеціальність 014 Середня освіта(історія)

Загальна кількість годин

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр

Лекції

18

 

Статус дисципліни

Семінарські (практичні заняття)

16

 

Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2017)

Лабораторні

Форми

поточного контролю –

модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій

Семестр - 7

Індивідуальні

Тижневе навантаження (год.)

$1-          аудиторне – 2 год.

$1-          самостійна робота – 4 год.

Форми підсумкового контролю – екзамен

Мова навчання - українська

Самостійна робота

Передумови навчання -

Історія України, історія стародавнього світу, історія середніх віків, історія культури, філософія.

54

 

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС

1/2

 
           

Мета і завдання навчальної дисципліни – створення цілісного уявлення про теоретичні та методичні проблемам біографістики як окремої історичної дисципліни, вивчення історії, сучасного стану та перспектив розвитку біографічних досліджень в Україні та світі. Особливу увагу звернуто на ознайомлення студентів з проблемами світоглядних засади вітчизняної біографіки, висвітлення завдань розвитку електронних біографічних науково-інформаційних ресурсів, а також проблем просопографії.

Програма навчальної дисципліни: Після вивчення курсу студенти повинні знати:предмет і об'єкт історичної біографістики,теоретичні і методичні проблеми біографічних досліджень, біографічні розвідки, джерела біографічних досліджень, біографію як феномен культури, історію біографічної традиції та форми біографії, біографічний підхід в сучасному гуманітарному знанні, сутність біографічної прагматики та її застосування у прикладних дослідженнях та соціокультурних проектах.

Бібліографія: 1) Українська біографістика: зб. наук. праць / НАН України, Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського, Ін-т біографічних досліджень; редкол.: В.І.Попик (відпов. ред.) та інш. – К., 2008. – Вип. 4. – 554 с. 2) П. Толочко. Історичні портрети: з історії давньоруської і європейської політики X-XII ст. 3) М. Котляр. Полководці Давньої Русі. – К., 1994. 4) Історія України в особах. Давньоруська держава. – К., 1996. 5) М. Котляр, В. Смолій. Історія в життєписах – К., 1994. 6) В. Верстюк, Т. Остапко. Діячі Української Центральної Ради. – К., 1998. 7) Історія України в особах. XIX-XX ст. – К., 1995. 7) Генералітет українських визвольних змагань. – Л., 1995. 8) Полководці Війська Запорізького. Історичні портрети. – Кн. 1. — К., 1998. 9) Герої та знаменитості в українській культурі. – К., 1999. 10) Валевский А.Л. Основы биографики / Алексей Валевский. – К.:Наукова думка, 1993. – 111с.

Методичне забезпечення: під час лекцій та семінарських занять студенти отримують методичні матеріали, їм демонструються структурно-логічні схеми, мультимедійні презентації.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)

Зауваження: необхідні загальні знання з вітчизняної та всесвітньої історії, культури, філософії.

Факультет: історичної освіти.

Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.