Опис
навчальної дисципліни ВВ 2.1.9
Політична історія сучасної Європи
Загальна характеристика дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчанн і форми контролю |
|||
Галузь знань 29 Міжнародні відносини |
Кількість кредитів - 3 |
Методи навчання – пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладання; частково-пошуковий, або евристичний метод; дискусія; дослідницький метод |
|||
Спеціальність 291 |
Загальна кількість годин |
||||
Денна |
Заочна |
||||
Освітній рівень бакалавр |
Лекції |
||||
14 |
- |
||||
Статус дисципліни Вибіркова |
Семінарські (практичні заняття) |
||||
16 |
- |
||||
Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2019) |
Лабораторні |
Форми поточного контролю – модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій |
|||
– |
– |
||||
Семестр 6 |
Індивідуальні |
||||
Тижневе навантаження (год.) $1- аудиторне – 2 год. $1- самостійна робота - 3 |
– |
– |
Форми підсумкового контролю – залік |
||
Мова навчання - українська |
Самостійна робота |
||||
Передумови навчання - всесвітня історія, політична та економічна історія країн світу, історія міжнародних відносин, історія дипломатії. |
60 |
- |
|||
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС |
|||||
1/ 2 |
- |
||||
Мета і завдання навчальної дисципліни –створення цілісного уявлення про політичний розвиток країн Європи в другій половині ХХ ст. Особливості інтеграційних процесів у Європі, утворення Європейського Союзу як складного, багатоетапного процесу, під час якого країнам-учасницям довелося розв’язувати гострі економічні, соціальні, політико-правові проблеми, а також давати відповіді на виклики часу.
Програма навчальної дисципліни: після вивчення курсу студенти повинні знати:суть понять, термінів та категорій дисципліни. Значну увагу зосереджено на специфіці дослідження політичних, соціально-економічних, просторово-територіальних і природних, демографічних і культурних аспектах функціонування країн Європи. Геополітичні зміни в післявоєнному світі, модернізація державно-політичної системи європейських країн , світова система соціалізму, глобалізація та її вплив на соціально-політичний та етнодержавний розвиток. Сучасні тенденції політичного розвитку Європи.
Бібліографія:Новітня історія країн Східної Європи: 40-ві - 90-ті роки ХХ ст.: курс лекцій: навч. посіб. для студ. гуманит. спец. вищ. закл. освіти / В. І. Яровий. - К.: Либідь, 1997. - 269 с.;Новітня історія країн Європи та Америки (1918-2007): навч. посіб. для самост. роботи студ. / Л. М. Мицик, Ю. В. Кузьменко. - К.: Академвидав, 2008. - 543 с.; Об’єднана Європа: від мрії до реальності. Історичні нариси про батьків-засновників Європейського Союзу / С. В. Віднянський, А. Ю. Мартинов; [2-ге вид., доп. і перероб.]. – К.: Вид. дім “Києво-Могилянська Академія”, 2011. – 395 с.; Суспільно-політична історія країн Європи в XX столітті / М-во освіти і науки України, Чернів. нац. ун-т ім. Юрія Федьковича, Каф. історії нов. та новіт. часу; [редкол.: О. І. Сич, А. В. Мінаєв]. - Чернівці: ЧНУ, 2011. - 271 с.; Яровий В. І.Новітня історія Центральноєвропейських та Балканських країн XX ст. Підруч. для вищих навч. закл. — К.: Генеза, 2005. — 816 с.
Методичне забезпечення: під час лекцій та семінарських занять студенти отримують методичні матеріали, їм демонструються структурно-логічні схеми, мультимедійні презентації.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)
Зауваження: необхідні загальні знання з вітчизняної та всесвітньої історії, історії держави і права.
Лектор:к.і.н., доцент Дзюбленко І.М.
Факультет: історичної освіти.
Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.
Опис
навчальної дисципліни ВВ2.2.05
Основи міжкультурної комунікації
Загальна характеристика дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|||
Галузь знань 29 Міжнародні відносини |
Кількість кредитів - 3 |
Методи навчання – пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладення; частково-пошуковий, або евристичний метод; дискусія; дослідницький метод |
|||
Спеціальність 291 |
Загальна кількість годин |
||||
Денна |
Заочна |
||||
Освітній рівень бакалавр |
Лекції |
||||
16 |
- |
||||
Статус дисципліни Вибіркова |
Семінарські (практичні заняття) |
||||
18 |
|||||
Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2019) |
Лабораторні- |
Форми поточного контролю – модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій |
|||
– |
– |
||||
Семестр 5 |
Індивідуальні |
||||
Тижневе навантаження (год.) $1- аудиторне – 2 год. $1- самостійна робота - 6 |
– |
– |
Форми підсумкового контролю – залік |
||
Мова навчання - українська |
Самостійна робота |
||||
Передумови навчання - історія міжнародних відносин, історія української та зарубіжної культури, філософія, іноземна мова. |
60 |
- |
|||
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС |
|||||
1/ 2 |
- |
||||
Мета і завдання навчальної дисципліни –Формування у студентів цілісного уявлення про сутність і специфіку міжкультурної комунікації; розвиток культурної сприйнятливості, здатності до правильної інтерпретації різних видів комунікативної поведінки.
Програма навчальної дисципліни: Після вивчення курсу студенти повинні вміти: використовувати моделі міжкультурної комунікації в модельованих іншомовних ситуаціях; реалізувати форми і регулятиви етикету, прийняті в англомовних країнах. Володіти навичками використання в професійній діяльності базових знань в області міжкультурної комунікації; нормами взаємодії і співпраці; толерантністю і соціальною мобільністю, розуміти значення гуманістичних цінностей для збереження і розвитку сучасної цивілізації, вдосконалення і розвитку суспільства на принципах гуманізму, свободи і демократії; володіти культурою наукового мислення, узагальненням, аналізом і синтезом фактів і теоретичних положень; використовувати знання іноземної мови и професійній сфері та в професійній комунікації.
Бібліографія: Ф. С Бацевич. Основи комунікативної лінгвістики : підручник / Ф. С. Бацевич. — К. : ВЦ «Академія», 2004. — 344 с. Ф. С Бацевич. Українсько-російський словник термінів міжкультурної комунікації / Ф. С. Бацевич, Г. Ю. Богданович. — Саки : Фенікс, 2011. — 284 с. Т. Г Грушевицкая. Основы межкультурной коммуникации : учеб. для вузов / Т. Г. Грушевицкая, В. Д. Попков, А. Д. Садохин ; под ред. А. П. Садохина. — М. : Юнити-Дана, 2002. — 352 с
Методичне забезпечення: Забезпеченнястудентiв необхідними структурними методичними розробками, мультимедійними презентаціями
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)
Зауваження: необхідні загальні знання з філософії і іноземної мови.
Лектор: кандидат філ. наук доцент Олександрова Галина Михайлівна.
Факультет: історичної освіти.
Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.
Назва курсу: Історія Сучасної Європейської культури Тип курсу: за вибором студентів |
Курс – 4; семестр – 8 Кількість кредитів – 3; |
Форми занять |
Години/тиждень – 4 |
8 семестр |
|
Лекції |
2 |
Семінари |
2 |
Лектор: Шевченко Олег Тарасович доцент, кандидат історичних наук.
Факультет: факультет історичної освіти НПУ імені М.П. Драгоманова
Статус курсу у навчальній програмі:навчання у галузі «історія» за спеціальностями «історія та археологія», «історія середня освіта».
Мета: засвоєння студентами культурологічних питань духовної і матеріальної спадщини минулого в якій чітко простежується боротьба двох тенденцій релігійно-консервативної і культурно-прогресивної. Розкриття діалектики розвитку зарубіжної культури, історичної думки як єдиного процесу. В центрі уваги виносяться теоретичні аспекти духовної та матеріальної культури, концептуальні положення, які зумовлювали загальний рівень вивчення конкретно-історичних проблем окремих етапів світової культури.
Опис курсу: Характеристика матеріальної і духовної культури: етапи розвитку в період нової і новітньої історії.Культура Бароко, Класицизму, Рококо. Культура ХІХ ст. Модернізм. Розвиток європейської культури в ХХ – поч. ХХІ ст.
Передумова: Необхідна загальні та спеціальні знання з історії України та всесвітньої історії, історіографії, джерелознавства, спеціальних історичних дисциплін у межах освітньої програми ОР «Бакалавр» спеціальності: 014.03 – «Середня освіта (Історія)»; 032 – «Історія та археологія».
Метод навчання: лекційні, семінарські заняття.
Методи оцінювання: письмовий екзамен (семестр 8)
Індивідуальна робота: підготовка реферативних повідомлень (8 семестр)
Реєстрація на курс: Немає.
Реєстрація на залік: з лектором персонально.
Бібліографія:
1. Українська і зарубіжна культура. Навчальний посібник / Під заг. ред. Заблоцької К.В. - Донецьк:, 2001; Драч Г.В., В.К. Королёв.
2.История мировой культуры (мировых цивилизаций) / Г. В. Драч, В. К. Королев. Ростов-на Дону, 2002.; Гаврюшенко О.А. Шейко В.М.
3. Історія світової культури / О.А. Гаврюшенко, В.М. Шейко. К., 2006.;
4. Історія світової та української культури: Підручник для вищ. закл. освіти / В.А.Гречанко, І.В.Чорний, В.А.Кушнерук, В.А.Режко. – К., 2002.
Опис навчальної дисципліни __________
Україна між Польщею і Росією: історичний вибір
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
||
Галузь знань: 0203 – гуманітарні науки |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання: $1- Лекції із застосуванням картографічних матеріалів та відеоматеріалів. $1- Семінарські заняття. |
||
Спеціальність: 6.020302 «Історія» |
Загальна кількість годин - 90 |
|||
Денна |
Заочна |
|||
Освітній рівень: бакалавр |
Лекції: |
|||
14 год. |
8 год. |
|||
Семінарські (практичні) заняття: |
||||
Статус дисципліни: вибіркова, дисципліна ІІ циклу |
14 год. |
4 год. |
Форми поточного контролю: $1- усна перевірка $1- контрольні роботи $1- тестування |
|
Лабораторні заняття: |
||||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом – 4 |
- |
- |
||
Індивідуальна робота: |
||||
Семестр: VІІІ |
- |
- |
||
Самостійна робота: |
||||
Тижневе навантаження (год.) $1- Аудиторне: 4 год. $1- Самостійна робота: 8 год. |
62 год. |
78 год. |
Форма підсумкового контролю Екзамен - письмовий |
|
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
||||
Мова навчання - українська |
1/2 (28/62) |
1/7 (12/78) |
||
Передумови навчання – історія України від найдавніших часів – ХІХ ст. |
||||
Мета і завдання навчальної дисципліни є формування у студентів історичного мислення, яке передбачає конкретне розуміння історичного процесу в його різноманітності і суперечливості, здатності професійно застосовувати набуті навики у навчально-педагогічній діяльності, а також залучення до свідомої активної участі в суспільному житті української держави, усвідомлення її ролі та місця в Європі та світі.
Програма навчальної дисципліни: Польсько-українські взаємини 30 – 40 рр. ХІХ ст. Ідея української державності через концепцію федералізму в 40-х рр. (Кирило-Мефодіївське товариство). Мовна проблема як головний вимір політичної свідомості українства. Розвиток та вплив революційно-демократичної думки на суспільно-політичне життя в Україні в 30 – 60-х рр. ХІХ ст. Новий етап національного відродження в Україні та його особливості. Українсько-польські, україно-російські взаємовпливи та стосунки в 50-60 х рр. XIX ст. Питання політичної самобутності: централізм і федералізм у суспільній думці в Україні. Особливості громадівського руху. Діяльність громадівців в освітньо-культурній сфері. Політичні катехізиси Харківської і Полтавської громад. Суспільно-політичні погляди В. Антоновича та М. Драгоманова
Бібліографія:
$11. Іванова Л. Україна між Сходом і Заходом: розвиток національно-визвольної ідеї в суспільно-політичній думці в європейському контексті 50-60 рр. XIX ст. – К., 2008.
$12. Іванова Л., Іванченко Р. Громадівський рух 60-х рр. XIX ст. в Україні: проблеми,ідеологія. – К., 1999.
$13. Іванова Л. Національна ідентичність і державницька ідея в Україні (остання чверть XVIIІ – 60-і рр. ХІХ ст.). – К., 2017.
$14. Іванова Л.Г. Національна ідентичність і державницька ідея в Україні остання чверть XVIII – 60-і рр. ХІХ ст. К.: 2017.
Методичне забезпечення: Типова програма «Україна між Польщею та Росією: історичний вибір», робоча програма, комплект навчально-методичних матеріалів «Україна між Польщею та Росією: історичний вибір».
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисципліни за вибором):
Зауваження: (примітки-особливості курсу): Зосередження уваги студентів на опрацюванні наукових статей та монографій.
Лектор: кандидат історичних наук, професор Іванова Людмила Георгіївна
Факультет: факультет історичної освіти
Адреса: м. Київ, вул. Освіти 6, телефон:244-09-09
Опис навчальної дисципліни
Національно-освітній чинник в історії України
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
||
Галузь знань: 0203 – гуманітарні науки |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання: $1- Лекції із застосуванням таблиць, картографічних матеріалів та відеоматеріалів. $1- Семінарські заняття. |
||
Спеціальність: 6.020302 «Історія» |
Загальна кількість годин - 90 |
|||
Денна |
Заочна |
|||
Освітній рівень: бакалавр |
Лекції: |
|||
14 год. |
8 год. |
|||
Семінарські (практичні) заняття: |
||||
Статус дисципліни: вибіркова |
14 год. |
4 год. |
Форми поточного контролю: $1- усна перевірка $1- написання реферативних робіт $1- контрольні роботи |
|
Лабораторні заняття: |
||||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом – 4 |
- |
- |
||
Індивідуальна робота: |
||||
Семестр: VІІІ |
- |
- |
||
Самостійна робота: |
||||
Тижневе навантаження (год.) $1- Аудиторне: 4 год. $1- Самостійна робота: 8 год. |
62 год. |
78 год. |
Форма підсумкового контролю Екзамен - письмовий |
|
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
||||
Мова навчання - українська |
1/2 (28/62) |
1/7 (12/78) |
||
Передумови навчання – історія України |
||||
Мета і завдання навчальної дисципліни є ознайомлення з роллю освіти у процесі націєтворення, вивчення особливостей впливу освітнього чинника на формування сучасної української нації наприкінці XVIII ст. – у першій третині ХХ ст. Аналіз особливостей освітніх процесів в умовах Російської та Австрійської (Австро-Угорській) імперій, а також розвиток української освіти в 1917 – 1930‑х рр. в контексті європейських процесів розвитку.
Програма навчальної дисципліни: Освіта і нація. Імперія та нація. Організаційна, змістовна та структурна трансформація освіти в Україні в імперських реаліях (кін. XVIII ст. – 1917 рр.). Відкриття і діяльність університетів. Освітні проекти української еліти наприкінці XVIII ст. – у першій третині ХХ ст. в контексті націотворчих процесів. Освітня діяльність української еміграції 20 – 30-х рр. ХХ ст.
Бібліографія:
$11. Борисенко В.Й., Телегуз І.О. Національна освіта і формування української модерної нації у 1921–1934 роках: європейські тенденції та радянські реалії. – К., 2012.
$12. Ґелнер Е. Нації та націоналізм; Націоналізм: Пер. з англ. – К., 2003. – 300 с.
$13. Посохова Л. Історія Харківського колегіуму в контексті становлення системи вищої освіти в Російській імперії // Схід-Захід: Історико-культурологічний збірник. Випуск 7. – Харків; Київ, 2005. – C. 64 – 74.
$14. Сірополко С. Історія освіти в Україні. – К.: Наукова думка, 2001. – 912 с.
Методичне забезпечення: Програма «Національно-освітній чинник в історії України», робоча програма, комплект навчально-методичних матеріалів «Національно-освітній чинник в історії України».
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисципліни за вибором):
Зауваження: (примітки-особливості курсу): Зосередження уваги студентів на опрацюванні наукових статей та монографій.
Лектор: кандидат історичних наук, доцент Телегуз Ірина Олександрівна
Факультет: Факультет історичної освіти
Адреса: м. Київ, вул. Освіти 6, телефон:244-09-09
Опис навчальної дисципліни
Історична урбаністика
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання та контролю |
||
Галузь знань 01– Освіта |
Кількість кредитів - 3 |
Монологічний (розповідь, опис, пояснення, характеристика, міркування), діалогічний (бесіда), проблемно-пошуковий, наочності, практичний, текстуальний, спостереження, експеременту. |
||
Спеціальність 014 Середня освіта(історія) |
Загальна кількість годин – 34 |
|||
Денна |
Заочна |
|||
Освітній рівень (бакалавр) |
Лекції |
|||
18 |
||||
Семінарські (практичні) заняття: |
||||
Статус дисципліни (Нормативна) |
16 |
Модульний контроль (тестування) |
||
Лабораторні заняття: |
||||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом – 2018 |
- |
- |
||
Семестр – 7 |
Індивідуальна робота: |
|||
- |
- |
|||
Самостійна робота: |
||||
Тижневе навантаження (год.) $1- аудиторне – 2 год. $1- самостійна робота – 4 год. |
54 |
Форми підсумкового контролю – екзамен |
||
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
||||
Мова навчання українська |
1/2 |
|||
Передумови навчання загальна середня освіта |
||||
Мета і завдання навчальної дисципліни: Визначення теоретико-методологічних засад та завдань історичної урбаністики,аналіз урбанізаційних процесів в Україні та Європі на різних етапах історичного розвитку, створення цілісного уявлення проблем урбаністики як окремої історичної дисципліни, вивчення історії, сучасного стану,топографічних та регіональних особливостей та перспектив розвитку міст,як осередків урбанізації в Україні та світі.
Програма навчальної дисципліни: Після вивчення курсу студенти повинні знати: предмет і об’єкт історичної урбаністики, завдання історичної урбаністики, як наукової дисципліни, історичні регіони,як складова урбаністики, об'єктно-предметна сфера історичного містознавства, історична та соціальна топографія міст, виникнення та рання історія західноєвропейських та давньоруських міст,урбанізаційні процеси в сучасній Україні та Європі.
Бібліографія:Верменич Я.В. Теоретико-методологічні проблеми історичної урбаністики. // УІЖ. — 2004. Конвенции и рекомендации ЮНЕСКО по вопросам охраны культурного наследия. Сб. документов. – М., 1990. Пляшко Л.А. Подорож до міста XVIII ст. — К.: Наук.думка, 1980.Пляшко Л.А. Стародавнятериторіяміста, як історичнапам’ятка. //УІЖ. — 1967. — №12 (8). — С. 117-121.Дзюба О. Українці в європейських містах: адаптація до життя в нових соціумах (XVIII ст.) // Соціум. альманах соціальної історії. — К., 2003. — Вип. 3.Тронько П.Т. До питання про статус історичногоміста // ІсторіяУкраїни. Маловідоміімена, події, факти (Збірник статей). - К., 1996.
Методичнезабезпечення:Програма варіативної навчальної дисципліни. Освітньо-кваліфікаційний рівень:6.020302 - бакалавр; підручники та навчальні посібники; інструктивно-методичні матеріали до семінарських, практичних і лабораторних занять; індивідуальні семестрові завдання для самостійної роботи студентів. Матеріали поточного та підсумкового контролю (контрольнізавдання до семінарських, практичних і лабораторних занять; контрольніроботи для перевіркирівнязасвоєння студентами навчальногоматеріалу (модульні тестові завдання));методичніматеріали: для самостійногоопрацювання студентами фаховоїлітератури, написаннякурсових, дипломнихробіт/проектів.
Реєстрація на навчальнудисципліну (для дисциплін за вибором)
Зауваження:необхіднізагальнізнання з вітчизняної та всесвітньоїісторії, культури, філософії.
Факультет:історичноїосвіти.
Адреса:Київ, вул. Освіти, 6, тел.249-62-12.