Опис

навчальної дисципліни ВВ 2.1.9

Політична історія сучасної Європи

Загальна характеристика дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчанн і форми контролю

Галузь знань 29 Міжнародні відносини

Кількість кредитів - 3

Методи навчання –

пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладання;   частково-пошуковий, або евристичний метод; дискусія; дослідницький метод

Спеціальність 291

Загальна кількість годин

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр

Лекції

14

-

Статус дисципліни Вибіркова

Семінарські (практичні заняття)

16

-

Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2019)

Лабораторні

Форми

поточного контролю –

модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій

Семестр 6

Індивідуальні

Тижневе навантаження (год.)

$1-        аудиторне – 2 год.

$1-        самостійна робота - 3

Форми підсумкового контролю –

залік

Мова навчання - українська

Самостійна робота

Передумови навчання -

всесвітня історія, політична та економічна історія країн світу, історія міжнародних відносин, історія дипломатії.

60

-

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС

1/ 2

-

           

Мета і завдання навчальної дисципліни –створення цілісного уявлення про політичний розвиток країн Європи в другій половині ХХ ст. Особливості інтеграційних процесів у Європі, утворення Європейського Союзу як складного, багатоетапного процесу, під час якого країнам-учасницям довелося розв’язувати гострі економічні, соціальні, політико-правові проблеми, а також давати відповіді на виклики часу.

Програма навчальної дисципліни: після вивчення курсу студенти повинні знати:суть понять, термінів та категорій дисципліни. Значну увагу зосереджено на специфіці дослідження політичних, соціально-економічних, просторово-територіальних і природних, демографічних і культурних аспектах функціонування країн Європи. Геополітичні зміни в післявоєнному світі, модернізація державно-політичної системи європейських країн , світова система соціалізму, глобалізація та її вплив на соціально-політичний та етнодержавний розвиток. Сучасні тенденції політичного розвитку Європи.

Бібліографія:Новітня історія країн Східної Європи: 40-ві - 90-ті роки ХХ ст.: курс лекцій: навч. посіб. для студ. гуманит. спец. вищ. закл. освіти / В. І. Яровий. - К.: Либідь, 1997. - 269 с.;Новітня історія країн Європи та Америки (1918-2007): навч. посіб. для самост. роботи студ. / Л. М. Мицик, Ю. В. Кузьменко. - К.: Академвидав, 2008. - 543 с.; Об’єднана Європа: від мрії до реальності. Історичні нариси про батьків-засновників Європейського Союзу / С. В. Віднянський, А. Ю. Мартинов; [2-ге вид., доп. і перероб.]. – К.: Вид. дім “Києво-Могилянська Академія”, 2011. – 395 с.; Суспільно-політична історія країн Європи в XX столітті / М-во освіти і науки України, Чернів. нац. ун-т ім. Юрія Федьковича, Каф. історії нов. та новіт. часу; [редкол.: О. І. Сич, А. В. Мінаєв]. - Чернівці: ЧНУ, 2011. - 271 с.; Яровий В. І.Новітня історія Центральноєвропейських та Балканських країн XX ст. Підруч. для вищих навч. закл. — К.: Генеза, 2005. — 816 с.

Методичне забезпечення: під час лекцій та семінарських занять студенти отримують методичні матеріали, їм демонструються структурно-логічні схеми, мультимедійні презентації.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)

Зауваження: необхідні загальні знання з вітчизняної та всесвітньої історії, історії держави і права.

Лектор:к.і.н., доцент Дзюбленко І.М.

Факультет: історичної освіти.

Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.

Опис

навчальної дисципліни ВВ2.2.05

Основи міжкультурної комунікації

Загальна характеристика дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань 29 Міжнародні відносини

Кількість кредитів - 3

Методи навчання –

пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладення;   частково-пошуковий, або евристичний метод; дискусія; дослідницький метод

Спеціальність 291

Загальна кількість годин

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр

Лекції

16

-

Статус дисципліни Вибіркова

Семінарські (практичні заняття)

18

 

Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2019)

Лабораторні-

Форми

поточного контролю –

модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій

Семестр 5

Індивідуальні

Тижневе навантаження (год.)

$1-        аудиторне – 2 год.

$1-        самостійна робота - 6

Форми підсумкового контролю –  

залік

Мова навчання - українська

Самостійна робота

Передумови навчання -

історія міжнародних відносин, історія української та зарубіжної культури, філософія, іноземна мова.

60

-

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС

1/ 2

-

           

Мета і завдання навчальної дисципліни –Формування у студентів цілісного уявлення про сутність і специфіку міжкультурної комунікації; розвиток культурної сприйнятливості, здатності до правильної інтерпретації різних видів комунікативної поведінки.

Програма навчальної дисципліни: Після вивчення курсу студенти повинні вміти: використовувати моделі міжкультурної комунікації в модельованих іншомовних ситуаціях; реалізувати форми і регулятиви етикету, прийняті в англомовних країнах. Володіти навичками використання в професійній діяльності базових знань в області міжкультурної комунікації; нормами взаємодії і співпраці; толерантністю і соціальною мобільністю, розуміти значення гуманістичних цінностей для збереження і розвитку сучасної цивілізації, вдосконалення і розвитку суспільства на принципах гуманізму, свободи і демократії; володіти культурою наукового мислення, узагальненням, аналізом і синтезом фактів і теоретичних положень; використовувати знання іноземної мови и професійній сфері та в професійній комунікації.

Бібліографія: Ф. С Бацевич. Основи комунікативної лінгвістики : підручник / Ф. С. Бацевич. — К. : ВЦ «Академія», 2004. — 344 с. Ф. С Бацевич. Українсько-російський словник термінів міжкультурної комунікації / Ф. С. Бацевич, Г. Ю. Богданович. — Саки : Фенікс, 2011. — 284 с. Т. Г Грушевицкая. Основы межкультурной коммуникации : учеб. для вузов / Т. Г. Грушевицкая, В. Д. Попков, А. Д. Садохин ; под ред. А. П. Садохина. — М. : Юнити-Дана, 2002. — 352 с

Методичне забезпечення: Забезпеченнястудентiв необхідними структурними методичними розробками, мультимедійними презентаціями

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)

Зауваження: необхідні загальні знання з філософії і іноземної мови.

Лектор: кандидат філ. наук доцент Олександрова Галина Михайлівна.

Факультет: історичної освіти.

Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.

Назва курсу: Історія Сучасної Європейської культури

Тип курсу: за вибором студентів

Курс – 4; семестр – 8

Кількість кредитів – 3;

Форми занять

Години/тиждень – 4

8 семестр

Лекції

2

Семінари

2

Лектор: Шевченко Олег Тарасович доцент, кандидат історичних наук.

Факультет: факультет історичної освіти НПУ імені М.П. Драгоманова

Статус курсу у навчальній програмі:навчання у галузі «історія» за спеціальностями «історія та археологія», «історія середня освіта».

Мета: засвоєння студентами культурологічних питань духовної і матеріальної спадщини минулого в якій чітко простежується боротьба двох тенденцій релігійно-консервативної і культурно-прогресивної. Розкриття діалектики розвитку зарубіжної культури, історичної думки як єдиного процесу. В центрі уваги виносяться теоретичні аспекти духовної та матеріальної культури, концептуальні положення, які зумовлювали загальний рівень вивчення конкретно-історичних проблем окремих етапів світової культури.

Опис курсу: Характеристика матеріальної і духовної культури: етапи розвитку в період нової і новітньої історії.Культура Бароко, Класицизму, Рококо. Культура ХІХ ст. Модернізм. Розвиток європейської культури в ХХ – поч. ХХІ ст.

Передумова: Необхідна загальні та спеціальні знання з історії України та всесвітньої історії, історіографії, джерелознавства, спеціальних історичних дисциплін у межах освітньої програми ОР «Бакалавр» спеціальності: 014.03 – «Середня освіта (Історія)»; 032 – «Історія та археологія».

Метод навчання: лекційні, семінарські заняття.

Методи оцінювання: письмовий екзамен (семестр 8)

Індивідуальна робота: підготовка реферативних повідомлень (8 семестр)

Реєстрація на курс: Немає.

Реєстрація на залік: з лектором персонально.

Бібліографія:

1. Українська і зарубіжна культура. Навчальний посібник / Під заг. ред. Заблоцької К.В. - Донецьк:, 2001; Драч Г.В., В.К. Королёв.

2.История мировой культуры (мировых цивилизаций) / Г. В. Драч, В. К. Королев. Ростов-на Дону, 2002.; Гаврюшенко О.А. Шейко В.М.

3. Історія світової культури / О.А. Гаврюшенко, В.М. Шейко. К., 2006.;

4. Історія світової та української культури: Підручник для вищ. закл. освіти / В.А.Гречанко, І.В.Чорний, В.А.Кушнерук, В.А.Режко. – К., 2002. 

Опис навчальної дисципліни __________

Україна між Польщею і Росією: історичний вибір

 

Загальні характеристики дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань: 0203 – гуманітарні науки

Кількість кредитів – 3 ЄКТС

Методи навчання:

$1-          Лекції із застосуванням картографічних матеріалів та відеоматеріалів.

$1-          Семінарські заняття.

Спеціальність: 6.020302 «Історія»

Загальна кількість годин - 90

Денна

Заочна

Освітній рівень: бакалавр

Лекції:

14 год.

8 год.

Семінарські (практичні) заняття:

Статус дисципліни: вибіркова, дисципліна ІІ циклу

14 год.

4 год.

Форми поточного контролю:

$1-          усна перевірка

$1-          контрольні роботи

$1-          тестування

Лабораторні заняття:

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом – 4

-

-

Індивідуальна робота:

Семестр: VІІІ

-

-

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (год.)

$1-      Аудиторне: 4 год.

$1-      Самостійна робота: 8 год.

62 год.

78 год.

Форма підсумкового контролю

Екзамен - письмовий

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС:

Мова навчання - українська

1/2

(28/62)

1/7

(12/78)

Передумови навчання – історія України від найдавніших часів – ХІХ ст.

         

Мета і завдання навчальної дисципліни є формування у студентів історичного мислення, яке передбачає конкретне розуміння історичного процесу в його різноманітності і суперечливості, здатності професійно застосовувати набуті навики у навчально-педагогічній діяльності, а також залучення до свідомої активної участі в суспільному житті української держави, усвідомлення її ролі та місця в Європі та світі.

Програма навчальної дисципліни: Польсько-українські взаємини 30 – 40 рр. ХІХ ст. Ідея української державності через концепцію федералізму в 40-х рр. (Кирило-Мефодіївське товариство). Мовна проблема як головний вимір політичної свідомості українства. Розвиток та вплив революційно-демократичної думки на суспільно-політичне життя в Україні в 30 – 60-х рр. ХІХ ст. Новий етап національного відродження в Україні та його особливості. Українсько-польські, україно-російські взаємовпливи та стосунки в 50-60 х рр. XIX ст. Питання політичної самобутності: централізм і федералізм у суспільній думці в Україні. Особливості громадівського руху. Діяльність громадівців в освітньо-культурній сфері. Політичні катехізиси Харківської і Полтавської громад. Суспільно-політичні погляди В. Антоновича та М. Драгоманова

Бібліографія:

$11.       Іванова Л. Україна між Сходом і Заходом: розвиток національно-визвольної ідеї в суспільно-політичній думці в європейському контексті 50-60 рр. XIX ст. – К., 2008.

$12.       Іванова Л., Іванченко Р. Громадівський рух 60-х рр. XIX ст. в Україні: проблеми,ідеологія.  – К., 1999.

$13.       Іванова Л. Національна ідентичність і державницька ідея в Україні (остання чверть XVIIІ –           60-і рр. ХІХ ст.). – К., 2017.

$14.       Іванова Л.Г. Національна ідентичність і державницька ідея в Україні остання чверть XVIII –                 60-і рр. ХІХ ст. К.: 2017.

Методичне забезпечення: Типова програма «Україна між Польщею та Росією: історичний вибір», робоча програма, комплект навчально-методичних матеріалів «Україна між Польщею та Росією: історичний вибір».

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисципліни за вибором):

Зауваження: (примітки-особливості курсу): Зосередження уваги студентів на опрацюванні наукових статей та монографій.

Лектор: кандидат історичних наук, професор Іванова Людмила Георгіївна

Факультет: факультет історичної освіти

Адреса: м. Київ, вул. Освіти 6, телефон:244-09-09

Опис навчальної дисципліни

Національно-освітній чинник в історії України

 

Загальні характеристики дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань: 0203 – гуманітарні науки

Кількість кредитів – 3 ЄКТС

Методи навчання:

$1-          Лекції із застосуванням таблиць, картографічних матеріалів та відеоматеріалів.

$1-          Семінарські заняття.

Спеціальність: 6.020302 «Історія»

Загальна кількість годин - 90

Денна

Заочна

Освітній рівень: бакалавр

Лекції:

14 год.

8 год.

Семінарські (практичні) заняття:

Статус дисципліни: вибіркова

14 год.

4 год.

Форми поточного контролю:

$1-          усна перевірка

$1-          написання реферативних робіт

$1-          контрольні роботи

Лабораторні заняття:

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом – 4

-

-

Індивідуальна робота:

Семестр: VІІІ

-

-

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (год.)

$1-      Аудиторне: 4 год.

$1-      Самостійна робота: 8 год.

62 год.

78 год.

Форма підсумкового контролю

Екзамен - письмовий

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС:

Мова навчання - українська

1/2

(28/62)

1/7

(12/78)

Передумови навчання – історія України

         

Мета і завдання навчальної дисципліни є ознайомлення з роллю освіти у процесі націєтворення, вивчення особливостей впливу освітнього чинника на формування сучасної української нації наприкінці XVIII ст. – у першій третині ХХ ст. Аналіз особливостей освітніх процесів в умовах Російської та Австрійської (Австро-Угорській) імперій, а також розвиток української освіти в 1917 – 1930‑х рр. в контексті європейських процесів розвитку.

Програма навчальної дисципліни: Освіта і нація. Імперія та нація. Організаційна, змістовна та структурна трансформація освіти в Україні в імперських реаліях (кін. XVIII ст. – 1917 рр.). Відкриття і діяльність університетів. Освітні проекти української еліти наприкінці XVIII ст. – у першій третині ХХ ст. в контексті націотворчих процесів. Освітня діяльність української еміграції 20 – 30-х рр. ХХ ст.

Бібліографія:

$11.    Борисенко В.Й., Телегуз І.О. Національна освіта і формування української модерної нації у 1921–1934 роках: європейські тенденції та радянські реалії. – К., 2012.

$12.    Ґелнер Е. Нації та націоналізм; Націоналізм: Пер. з англ. – К., 2003. – 300 с.

$13.    Посохова Л. Історія Харківського колегіуму в контексті становлення системи вищої освіти в Російській імперії // Схід-Захід: Історико-культурологічний збірник. Випуск 7. – Харків; Київ, 2005. – C. 64 – 74.

$14.    Сірополко С. Історія освіти в Україні. – К.: Наукова думка, 2001. – 912 с.

Методичне забезпечення: Програма «Національно-освітній чинник в історії України», робоча програма, комплект навчально-методичних матеріалів «Національно-освітній чинник в історії України».

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисципліни за вибором):

Зауваження: (примітки-особливості курсу): Зосередження уваги студентів на опрацюванні наукових статей та монографій.

Лектор: кандидат історичних наук, доцент Телегуз Ірина Олександрівна

Факультет: Факультет історичної освіти

Адреса: м. Київ, вул. Освіти 6, телефон:244-09-09

Опис навчальної дисципліни

Історична урбаністика

Загальні характеристики

дисципліни

Навчальне навантаження

з дисципліни

Методи навчання та контролю

Галузь знань 01– Освіта

Кількість кредитів - 3

Монологічний (розповідь, опис, пояснення, характеристика, міркування), діалогічний (бесіда), проблемно-пошуковий, наочності, практичний, текстуальний, спостереження, експеременту.

Спеціальність 014 Середня освіта(історія)

Загальна кількість годин – 34

Денна

Заочна

Освітній рівень

(бакалавр)

Лекції

18

 

Семінарські (практичні) заняття:

Статус дисципліни

(Нормативна)

16

 

Модульний контроль

(тестування)

Лабораторні заняття:

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом – 2018

-

-

Семестр – 7

Індивідуальна робота:

-

-

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (год.)

$1-          аудиторне – 2 год.

$1-          самостійна робота – 4 год.

54

 

Форми підсумкового контролю –   екзамен

Співвідношення аудиторних

годин і годин СРС:

Мова навчання

українська

1/2

 

Передумови навчання

загальна середня освіта

         

Мета і завдання навчальної дисципліни: Визначення теоретико-методологічних засад та завдань історичної урбаністики,аналіз урбанізаційних процесів в Україні та Європі на різних етапах історичного розвитку, створення цілісного уявлення проблем урбаністики як окремої історичної дисципліни, вивчення історії, сучасного стану,топографічних та регіональних особливостей та перспектив розвитку міст,як осередків урбанізації в Україні та світі.

Програма навчальної дисципліни: Після вивчення курсу студенти повинні знати: предмет і об’єкт історичної урбаністики, завдання історичної урбаністики, як наукової дисципліни, історичні регіони,як складова урбаністики, об'єктно-предметна сфера історичного містознавства, історична та соціальна топографія міст, виникнення та рання історія західноєвропейських та давньоруських міст,урбанізаційні процеси в сучасній Україні та Європі.

Бібліографія:Верменич Я.В. Теоретико-методологічні проблеми історичної урбаністики. // УІЖ. — 2004. Конвенции и рекомендации ЮНЕСКО по вопросам охраны культурного наследия. Сб. документов. – М., 1990. Пляшко Л.А. Подорож до міста XVIII ст. — К.: Наук.думка, 1980.Пляшко Л.А. Стародавнятериторіяміста, як історичнапам’ятка. //УІЖ. — 1967. — №12 (8). — С. 117-121.Дзюба О. Українці в європейських містах: адаптація до життя в нових соціумах (XVIII ст.) // Соціум. альманах соціальної історії. — К., 2003. — Вип. 3.Тронько П.Т. До питання про статус історичногоміста // ІсторіяУкраїни. Маловідоміімена, події, факти (Збірник статей). - К., 1996.

Методичнезабезпечення:Програма варіативної навчальної дисципліни. Освітньо-кваліфікаційний рівень:6.020302 - бакалавр; підручники та навчальні посібники; інструктивно-методичні матеріали до семінарських, практичних і лабораторних занять; індивідуальні семестрові завдання для самостійної роботи студентів. Матеріали поточного та підсумкового контролю (контрольнізавдання до семінарських, практичних і лабораторних занять; контрольніроботи для перевіркирівнязасвоєння студентами навчальногоматеріалу (модульні тестові завдання));методичніматеріали: для самостійногоопрацювання студентами фаховоїлітератури, написаннякурсових, дипломнихробіт/проектів.

Реєстрація на навчальнудисципліну (для дисциплін за вибором)

Зауваження:необхіднізагальнізнання з вітчизняної та всесвітньоїісторії, культури, філософії.

Факультет:історичноїосвіти.

Адреса:Київ, вул. Освіти, 6, тел.249-62-12.