Національно-освітній чинник в історії України
Опис навчальної дисципліни
Національно-освітній чинник в історії України
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
||
Галузь знань: 0203 – гуманітарні науки |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання: $1- Лекції із застосуванням таблиць, картографічних матеріалів та відеоматеріалів. $1- Семінарські заняття. |
||
Спеціальність: 6.020302 «Історія» |
Загальна кількість годин - 90 |
|||
Денна |
Заочна |
|||
Освітній рівень: бакалавр |
Лекції: |
|||
14 год. |
8 год. |
|||
Семінарські (практичні) заняття: |
||||
Статус дисципліни: вибіркова |
14 год. |
4 год. |
Форми поточного контролю: $1- усна перевірка $1- написання реферативних робіт $1- контрольні роботи |
|
Лабораторні заняття: |
||||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом – 4 |
- |
- |
||
Індивідуальна робота: |
||||
Семестр: VІІІ |
- |
- |
||
Самостійна робота: |
||||
Тижневе навантаження (год.) $1- Аудиторне: 4 год. $1- Самостійна робота: 8 год. |
62 год. |
78 год. |
Форма підсумкового контролю Екзамен - письмовий |
|
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
||||
Мова навчання - українська |
1/2 (28/62) |
1/7 (12/78) |
||
Передумови навчання – історія України |
||||
Мета і завдання навчальної дисципліни є ознайомлення з роллю освіти у процесі націєтворення, вивчення особливостей впливу освітнього чинника на формування сучасної української нації наприкінці XVIII ст. – у першій третині ХХ ст. Аналіз особливостей освітніх процесів в умовах Російської та Австрійської (Австро-Угорській) імперій, а також розвиток української освіти в 1917 – 1930‑х рр. в контексті європейських процесів розвитку.
Програма навчальної дисципліни: Освіта і нація. Імперія та нація. Організаційна, змістовна та структурна трансформація освіти в Україні в імперських реаліях (кін. XVIII ст. – 1917 рр.). Відкриття і діяльність університетів. Освітні проекти української еліти наприкінці XVIII ст. – у першій третині ХХ ст. в контексті націотворчих процесів. Освітня діяльність української еміграції 20 – 30-х рр. ХХ ст.
Бібліографія:
$11. Борисенко В.Й., Телегуз І.О. Національна освіта і формування української модерної нації у 1921–1934 роках: європейські тенденції та радянські реалії. – К., 2012.
$12. Ґелнер Е. Нації та націоналізм; Націоналізм: Пер. з англ. – К., 2003. – 300 с.
$13. Посохова Л. Історія Харківського колегіуму в контексті становлення системи вищої освіти в Російській імперії // Схід-Захід: Історико-культурологічний збірник. Випуск 7. – Харків; Київ, 2005. – C. 64 – 74.
$14. Сірополко С. Історія освіти в Україні. – К.: Наукова думка, 2001. – 912 с.
Методичне забезпечення: Програма «Національно-освітній чинник в історії України», робоча програма, комплект навчально-методичних матеріалів «Національно-освітній чинник в історії України».
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисципліни за вибором):
Зауваження: (примітки-особливості курсу): Зосередження уваги студентів на опрацюванні наукових статей та монографій.
Лектор: кандидат історичних наук, доцент Телегуз Ірина Олександрівна
Факультет: Факультет історичної освіти
Адреса: м. Київ, вул. Освіти 6, телефон:244-09-09