Опис навчальної дисципліни

Історія античної і середньовічної культури

Загальні характеристики

дисципліни

Навчальне навантаження

з дисципліни

Методи навчання та контролю

Галузь знань (0203, гуманітарні науки)

Кількість кредитів - 4

Монологічний (розповідь, опис, пояснення, характеристика, міркування), діалогічний (бесіда), проблемно-пошуковий, наочності, практичний, текстуальний, спостереження, експеременту.

Спеціальність

(6.020302, історія)

Загальна кількість годин – 120

Денна

Заочна

Освітній рівень

(бакалавр)

Лекції

34

8

Семінарські (практичні) заняття:

Статус дисципліни

(Нормативна)

17

2

Модульний контроль

(тестування)

Лабораторні заняття:

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом – 1

-

-

Семестр – 1

Індивідуальна робота:

-

-

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (годин)

3 – аудиторне

4 – самостійна робота

69

110

Екзамен

(письмовий)

Співвідношення аудиторних

годин і годин СРС:

Мова навчання

українська

51/360

8/110

Передумови навчання

загальна середня освіта

         

Мета і завдання навчальної дисципліни засвоєння студентами культурологічних питань духовної і матеріальної спадщини минулого в якій чітко простежується боротьба двох тенденцій релігійно-консервативної і культурно-прогресивної. Розкриття діалектики розвитку зарубіжної культури, історичної думки як єдиного процесу. В центрі уваги виносяться теоретичні аспекти духовної та матеріальної культури, концептуальні положення, які зумовлювали загальний рівень вивчення конкретно-історичних проблем окремих етапів світової культури.

Програма навчальної дисципліни: Характеристика матеріальної і духовної культури: етапи розвитку в період стародавнього світу. Культура стародавніх східних цивілізацій. Культура стародавньої Греції. Культура стародавнього Риму. Розвиток європейської культури в період середньовіччя.

Бібліографія: Українська і зарубіжна культура. Навчальний посібник / Під заг. ред. Заблоцької К.В. - Донецьк:, 2001; Драч Г.В., В.К. Королёв. История мировой  культуры (мировых цивилизаций) / Г. В. Драч, В. К. Королев. Ростов-на Дону, 2002.; Гаврюшенко О.А. Шейко В.М. Історія світової культури / О.А. Гаврюшенко, В.М. Шейко. К., 2006.; Історія світової та української культури: Підручник для вищ. закл. освіти / В.А.Гречанко, І.В.Чорний, В.А.Кушнерук, В.А.Режко. – К., 2002.

Методичне забезпечення: Державні стандарти освіти. Історія зарубіжної культури. Програма варіативної навчальної дисципліни. Освітньо-кваліфікаційний рівень: 6.020302 – бакалавр.  Художні альбоми. Відеопрезентації. Індивідуальні семестрові завдання для самостійної роботи студентів із навчальної дисципліни. Інструктивно-методичні матеріали до семінарських, практичних занять. Методичні матеріали: для самостійного опрацювання студентами фахової літератури, написання курсових, дипломних робіт. Комплекти модульних тестових завдань, екзаменаційні білети.

Лектор: Шевченко Олег Тарасович, кандидат історичних наук, доцент

Факультет: Інститут історичної освіти

Адреса: м.Ки'їв, вул Освіти, 6, телефон: 245-41-66, факс 245-41-67

Опис навчальної дисципліни

Історія античної і середньовічної культури

Загальні характеристики

дисципліни

Навчальне навантаження

з дисципліни

Методи навчання та контролю

Галузь знань (0203, гуманітарні науки)

Кількість кредитів - 4

Монологічний (розповідь, опис, пояснення, характеристика, міркування), діалогічний (бесіда), проблемно-пошуковий, наочності, практичний, текстуальний, спостереження, експеременту.

Спеціальність

(6.020302, історія)

Загальна кількість годин – 120

Денна

Заочна

Освітній рівень

(бакалавр)

Лекції

34

8

Семінарські (практичні) заняття:

Статус дисципліни

(Нормативна)

17

2

Модульний контроль

(тестування)

Лабораторні заняття:

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом – 1

-

-

Семестр – 1

Індивідуальна робота:

-

-

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (годин)

3 – аудиторне

4 – самостійна робота

69

110

Екзамен

(письмовий)

Співвідношення аудиторних

годин і годин СРС:

Мова навчання

українська

51/360

8/110

Передумови навчання

загальна середня освіта

         

Мета і завдання навчальної дисципліни засвоєння студентами культурологічних питань духовної і матеріальної спадщини минулого в якій чітко простежується боротьба двох тенденцій релігійно-консервативної і культурно-прогресивної. Розкриття діалектики розвитку зарубіжної культури, історичної думки як єдиного процесу. В центрі уваги виносяться теоретичні аспекти духовної та матеріальної культури, концептуальні положення, які зумовлювали загальний рівень вивчення конкретно-історичних проблем окремих етапів світової культури.

Програма навчальної дисципліни: Характеристика матеріальної і духовної культури: етапи розвитку в період стародавнього світу. Культура стародавніх східних цивілізацій. Культура стародавньої Греції. Культура стародавнього Риму. Розвиток європейської культури в період середньовіччя.

Бібліографія: Українська і зарубіжна культура. Навчальний посібник / Під заг. ред. Заблоцької К.В. - Донецьк:, 2001; Драч Г.В., В.К. Королёв. История мировой культуры (мировых цивилизаций) / Г. В. Драч, В. К. Королев. Ростов-на Дону, 2002.; Гаврюшенко О.А. Шейко В.М. Історія світової культури / О.А. Гаврюшенко, В.М. Шейко. К., 2006.; Історія світової та української культури: Підручник для вищ. закл. освіти / В.А.Гречанко, І.В.Чорний, В.А.Кушнерук, В.А.Режко. – К., 2002.

Методичне забезпечення: Державні стандарти освіти. Історія зарубіжної культури. Програма варіативної навчальної дисципліни. Освітньо-кваліфікаційний рівень: 6.020302 – бакалавр. Художні альбоми. Відеопрезентації. Індивідуальні семестрові завдання для самостійної роботи студентів із навчальної дисципліни. Інструктивно-методичні матеріали до семінарських, практичних занять. Методичні матеріали: для самостійного опрацювання студентами фахової літератури, написання курсових, дипломних робіт. Комплекти модульних тестових завдань, екзаменаційні білети.

Лектор: Шевченко Олег Тарасович, кандидат історичних наук, доцент

Факультет: Історичний факультет

Адреса: м.Київ, вул Освіти, 6, телефон: 245-41-66, факс 245-41-67

Опис навчальної дисципліни ВВ2.2.5

                                                             Шифр

Український правопис: нова редакція

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­назва дисципліни

Загальні характеристики дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань 

(шифр, назва)              

Кількість кредитів – 3 ЄКТС

Методи навчання: пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, проблемного викладання, проєктний.

Спеціальність 

(код, назва)           

Загальна кількість годин -90

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр, магістр

Лекції:

6

4

Практичні (семінарські) заняття:

Статус дисципліни

(Нормативна/вибіркова)

вибіркова

28

8

Лабораторні заняття:

Форми поточного контролю:

опитування, виконання завдань,диктанти, модульна контрольна робота, реферат

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 1(2019)

-

-

Індивідуальна робота:

Семестр                  1

-

-

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (год.)

- аудиторне:    34 годин

- самостійна робота: 56 год.

56

78

Форма підсумкового контролю

залік

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС:

Мова навчання українська

1/2

1/6

Передумови навчання

 Сучасна українська літературна мова

Мета і завдання навчальної дисципліни - _підготовка кваліфікованих фахівців, які досконало володіють культурою писемного мовлення: оновленими (зміненими) правописними нормами української мови. Основними завданнями вивчення дисципліни є ознайомлення студентів із новою редакцією українського правопису; забезпечення оволодіння зміненими правописними стандартами, практичним використанням їх орфографічних варіантів.

Програма навчальної дисципліни:1.Методологія та мотивація змін у новій редакції правопису української мови. 2 Нова правописна кодифікація мови..

Бібліографія: 1. Український правопис / НАН України, Ін-т мовознавства ім. О. О. Потебні, Ін-т української мови, Український мовно-інформаційний фонд. – К.: «Вид-во «Наук. думка» НАН України, 2019. – 391 с.

Методичне забезпечення: Навчально-дидактичні матеріали: конспект лекцій, практичні завдання, вправи, диктанти; використання презентацій.

Реєстрація на навчальну дисципліну(для дисциплін за вибором)   

Зауваження: Необхідні  знання  та правописні уміння з курсу «Сучасна українська літературна мова».

Лектор: Шевчук С. В.,професор, кандидат філологічних наук.

Факультет: української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка

Адреса: 01010, м.Київ, вул.Тургенєвська

Опис начальної дисципліни ___ _____

Професійна етика і академічна доброчесність

Загальні характеристики дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань

Згідно з навч.планом

(шифр, назва)          

Кількість кредитів

3 ЄКТС

Методи навчання

Лекції із застосуванням презентацій, аудіо- , відеосупроводу, технічних засобів навчання

 

Семінарські, практичні та лабораторні заняття

Спеціальність

Згідно з навч.планом

(код, назва)

Загальна кількість годин - 90

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр (бакалавр/магістр)

Лекції:

12

4

Семінарські заняття:

Статус дисципліни

(нормативна/вибіркова)

нормативна

12

6

Практичні заняття:

Форми поточного контролю

Модульні контрольні роботи, опитування, тестування, індивідуальні творчі завдання

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 3 (2015)

10

-

Індивідуальна робота:

Семестр         IV    

-

-

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (год.)

- аудиторне:   2 год.

- самостійна робота: 3,3 год.

54

80

Форма підсумкового контролю

екзамен

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС:

Мова навчання українська

1/2

1/8

Передумови навчання

філософія

Мета і завдання навчальної дисципліни

Мета полягає у формуванні знань, вмінь та компетентностей у сфері професійної етики та академічної доброчесності, та формуванні сумлінного та відповідального ставлення до навчання та обраної професії.

Завдання дисципліни є ознайомлення зі змістом та принципами професійної етики, засвоєнням основ академічної доброчесності та її значення для ефективної діяльності у системі українського та світового наукового співтовариства. Навчити студентів основним етико-професійним, академічним нормам, принципам, правилам для забезпечення у подальшому ефективної професійної діяльності.

Програма навчальної дисципліни:Загальнотеоретичні джерела професійної етики. Предмет і завдання професійної етики. Основні категорії і поняття професійної етики. Практичні принципи професійної етики. Професійна етика як розділ соціально-філософського знання. Базові моральні принципи у професійній діяльності. Академічна доброчесність як фахова компетенція. Предметне поле академічної доброчесності. Практика реалізації засад академічної доброчесності .

Бібліографія:

  1. Мовчан В. С. Етика. Навчальний посібник / К.: Знання, 2007. – 483 c.

$12.     Академічна чесність як основа сталого розвитку університету /Міжнарод. благод. Фонд «Міжнарод. фонд досліджень освітньої політики»; за заг. ред. Т.В. Фінікова, А.Є. Артюхова. – К.: Таксон, 2016. – 234 с.

Методичне забезпечення: Програми навчальної дисципліни, презентації до тем, авторські лекції, навчальні посібники та підручники, електронна бібліотека кафедри.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)  

Зауваження: Необхідні знання з основ філософії. Рекомендуємо до початку курсу ознайомитися із навчальними посібниками з бібліографії.

Лектор: викладачі кафедри етики та естетики

Історичний факультет

Адреса: вул. Освіти, 6

Опис начальної дисципліни ___

Етика науковця

Загальні характеристики дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань

Згідно з навч.планом

(шифр, назва)          

Кількість кредитів

3 ЄКТС

Методи навчання

Лекції із застосуванням презентацій, аудіо- , відеосупроводу, технічних засобів навчання

 

Семінарські, практичні та лабораторні заняття

Спеціальність

Згідно з навч.планом

(код, назва)

Загальна кількість годин - 90

Денна

Заочна

Освітній рівень магістр (бакалавр/магістр)

Лекції:

16

6

Семінарські заняття:

Статус дисципліни

(нормативна/вибіркова)

Згідно з навч.планом

18

4

Лабораторні заняття:

Форми поточного контролю

Модульні контрольні роботи, опитування, тестування, індивідуальні творчі завдання

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом

Згідно з навч.планом

   

Індивідуальна робота:

Семестр

Згідно з навч.планом

   

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (год.)

- аудиторне:

- самостійна робота:

56

80

Форма підсумкового контролю

залік

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС:

Мова навчання українська

1/2

1/8

Передумови навчання

філософія, етика, освітня політика, основи наукових досліджень, інтелектуальна власність

Мета і завдання навчальної дисципліни – є ознайомлення зі змістом та принципами професійної етики вченого, вимогами до його діяльності у системі українського та світового наукового співтовариства. Завдання – методологічне забезпечення самостійної креативно-дослідницької діяльності на етико-філософських засадах; студент має свідомо будувати свою фахову діяльність за принципами наукової об’єктивності та моральності.

Програма навчальної дисципліни: Етика вченого як галузь гуманітарно-філософського знання. Моральний вибір і відповідальність вченого. Етико-правове регулювання наукових досліджень. Етичні проблеми професіоналізму у науці. Етична кодифікація професійної діяльності вченого.

Бібліографія:

  1. Етичний кодекс ученого України. Сайт Академії наук України. – [Електронний ресурс].
  2. Малахов В. Етика: Курс лекцій: Навч. посібник – К.: Либідь, 2006. – 384 с.
  3. Мовчан В. С. Етика: Навч. посібник / В. С. Мовчан. – 3-тє вид., випр. і доп. – К. : Знання, 2007. – 483 с.

Методичне забезпечення: Програми навчальної дисципліни, презентації до тем, авторські лекції, навчальні посібники та підручники, електронна бібліотека кафедри.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)

Зауваження: Необхідні загальні знання з філософії, психології, етики, інтелектуальної власності, освітньої політики.

Лектор: Магеря Олег Петрович, кандидат філософських наук, доцент кафедри етики та естетики, доцент. Грицаєнко Петро Михайлович, кандидат філософських наук, доцент кафедри етики та естетики.

Міжнародне законодавство у сфері освіти

Одним із важливих курсів для майбутнього дипломата є знання законодавчої бази. Оскільки дипломати, як правило, розпочинають трудову діяльність аташе по культурі, до галузі якої входить сфера освіти у зарубіжних країнах, тому знання законодавства є основною вимогою у роботі аташе. Перший модуль присвячено вивченню міжнародного законодавства країн світу, другий модуль надасть можливість вивчити міжнародну мережу середніх шкіл та закладів вищої освіти, проаналізувати характерні особливості мережі освітніх закладів, що охоплюють країни Європи, двох Америк, країни Азії, Океанії та Австралії.