Зв’язки з громадськістю


       Основною метою вивчення дисципліни є професійна підготовка студента щодо взаємодії між людьми та групами людей у міжнародних відносинах в
якості працівника дипломатичної, міжнародної, освітньої або іншої організації. Під час вивчення першого модуля дисципліни засвоюються
сучасні терміни PR та його похідні, досліджується теоретична база, які підносять міжнародний авторитет України у світі. У другому модулі студенти
засвоюють практичні навички щодо застосування інструментарію PR для підвищення репутації країни у різних напрямах – міжнародних відносинах,
міжнародної інформації, освітніх послуг, для налагодження міжнародних громадських зв’язків в Україні та за рубежем для реалізації довгострокових
завдань щодо співробітництва з країнами Європейської Співдружності, США, Канадою, азійського регіону тощо.

Історія європейського жіночого руху

Мета і завдання навчальної дисципліни:ознайомити студентів з основними тенденціями, проблемами і перспективами європейського жіночого руху, в контексті європейського культурно-цивілізаційного процесу, дати студентам базові поняття та уявлення про ідейні засади та методи реалізації європейського жіночого руху в контексті європейського культурно-цивілізаційного процесу, сприяти формуванню у студентів гендерної компетентності,, збагаченню й розширенню гуманітарної і спеціальної підготовки студентів.

Програма навчальної дисципліни:1) Виникнення європейського жіночого руху в ХІХ ст. 2) Рух суфражисток. 3) Боротьба за емансипацію. 4) Основні напрями європейського жіночого руху на зламі ХІХ – ХХ ст..5) Роль жінок у Першій та               Другій світових війнах 6) Боротьба жінок за економічні та політичні права в ХХ ст.. 7) Видатні жінки в політиці, економіці, науці, культурі 8) Успіхи та проблеми на шляху гендерної рівності в кінці ХХ на початку ХХІ ст..

Бібліографія:1)  Загальна декларація прав людини. 2) Конвенція про політичні права жінок. 3) Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок. 4) Николаенко О. Порівняльний аналіз російського та польського жіночих рухів у другій половині ХІХ – початку ХХ століть: історіографічний огляд. 5) Жіночі студії в Україні : Жінка в історії та сьогодні / За ред. Л. О. Смоляр – Одеса: ОКФА, 1999. – С. 11. 6) Смоляр Л. О. Жіночі громадські організації в системі громадянського суспільства // Тендерний аналіз українського суспільства. – К.: ПРОООН, 1999. – С. 24. 8) Лукаш С. Ю. Проблеми жіночого політичного руху наприкінці ХІХ-поч.ХХ ст. // Еволюція правового статусу жінок, історія і сучасність.– Харків: Право, 2000. – С. 125. 9) Маланчук-Рибак О. Жінка в історії. – Львів: Львівський національний уні-верситет імені Івана Франка, 2002. – 340 с.

Методичне забезпечення: використання відео, аудіо матеріалів, презентацій. інтерактивних, інформаційно-комунікаційних технологій.,

Реєстрація на навчальну дисципліну(для дисциплін за вибором)

Зауваження: .

Лектор:Ладиченко Тетяна В’ячеславівна,кандидат історичних наук, професор

Факультет: історичної освіти.

Адреса: м.Київ, вул.Освіти 6, телефон: 520 12 -07, факс

Опис

навчальної дисципліни ВВ.2.3.1.          

"Основи геополітики і геостратегії"

Загальна характеристика дисципліни

Навчальне навантаження з дисциплін

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань 29 Міжнародні відносини

Кількість кредитів - 3

Методи навчання:

інформаційно-рецептивний,

репродуктивний, метод проблемного викладу, частково-пошуковий, дискусійний, дослідницький

Спеціальність – 291

Загальна кількість годин

Денна

Заочна

-

Освітній рівень - бакалавр

Лекції

18

-

Статус дисципліни

Вибіркова

Семінарські

(практичні заняття)

16

-

Рік навчання дисципліни за навчальним планом (2019)

Лабораторні

Форми поточного контролю:

Модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій.

------

-----

Семестр 5

Індивідуальні

   

Тижневе навантаж. (год.)

$1-        аудиторне – 2

$1-        самостійна робота - 3

-----

-----

Форми підсумкового контролю

залік

Мова навчання - українська

Самостійна робота

Передумови навчання –

зовнішя політика та дипломатія України, гуманітарний чинник у світовій політиці, історія дипломатичного протоколу,

міжнародні організації, міжнародні конфлікти.

   

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС

1/2

-

 

Мета навчальної дисципліни: розкрити в історичній перспективі зміст понять і концепцій ідеологічних доктрин, які використовує світова геополітика для трактування практичної міжнародної політики народів та держав періоду новітньої історії; розглянути геостратегію як практичну складову геополітики, дослідити в яких формах використовуються державами основні засоби її досягнення.

Завдання курсу: оволодіти понятійним апаратом та інструментарієм геополітичного та геостратегічного аналізу; засвоїти основні класичні та сучасні концепції геополітики та геостратегії; навчити виявляти геополітичні інтереси головних суб'єктів світового процесу та їх геостратегічні засоби і методи для досягнення геополітичної мети на міжнародній арені.

Програма навчальної дисципліни: у результаті вивчення даного курсу студент повинен знати: сутність понять "геополітика", "геостратегія", об’єкт, предмет і головні завдання; методи і функції геополітики та геостратегії як науки; основні поняття і категорії геополітики; головні тенденції, концепції та гіпотези еволюції сучасного світу; основні геополітичні проблеми різних регіонів світу; головні положення та напрями геостратегії України, її геополітичні інтереси на сучасному етапі. Вміти: виявляти роль геополітичного чинника у сучасній міжнародній політиці; аналізувати сучасні геополітичні теорії з огляду на реалії постбіполярного світу та особливості геополітичної ситуації в Україні; обґрунтовувати можливі шляхи і способи розв’язання геополітичних проблем.

Бібліографія: Гольцов А.Г. Геополітиката політична географія: підручник / А.Г. Гольцов. – К.: Центр учб. літ-ри, 2012; Дністрянський М.С. Геополітика: навчальний посібник / М.С. Дністрянський. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2011; Дністрянський М.С. Геополітичні доктрини і підходи: критичний аналіз методології / М.С. Дністрянський. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2003; Куліченко О.О. Пріоритети та засади формування української геостратегії на перспективу / О.О. Куліченко // "Історія" Наукові праці. Випуск 134. Том 147. – С. 133 – 136; Цибульський С.І. Особливості геостратегії держав сучасності / С.І. Цибульський // Актуальні проблеми міжнародних відносин. Випуск 84, 2009. – С. 121 – 128.

Методичне забезпечення: викладання навчальної дисципліни забезпечується сучасними технічними засобами навчання, які побудовані на новітніх інформаційно-комунікаційних технологіях (мультимедійний комп’ютер, мультимедійний проектор, авторські засоби мультимедіа).На заняттях і під час самостійної роботи студентів використовуються методичні рекомендації щодо вивчення дисципліни, а саме: робоча навчальна програма; збірка тестових і контрольних завдань для тематичного (модульного) оцінювання навчальних досягнень студентів; перелік питань підсумкового контролю; презентації до лекцій.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором).

Зауваження: необхідні загальні знання з історії та політичних дисциплін.

Лектор: к.і.н., доцент Желєзко Алла Миколаївна.

Факультет історичної освіти

Адреса: м. Київ, вул. Освіти, 6, тел. 249-62-12.

Опис

навчальної дисципліни ВВ2.3.2

Закордонне українство

Загальна характеристика дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань 29 Міжнародні відносини

Кількість кредитів - 3

Методи навчання –

пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладання;   частково-пошуковий, або евристичний метод; дискусія; дослідницький метод

Спеціальність 291

Загальна кількість годин

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр

Лекції

16

-

Статус дисципліни Вибіркова

Семінарські (практичні заняття)

18

-

Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2019)

Лабораторні

Форми

поточного контролю –

модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій

Семестр 5

Індивідуальні

Тижневе навантаження (год.)

$1-        аудиторне – 2 год.

$1-        самостійна робота - 3

Форми підсумкового контролю –

залік

Мова навчання - українська

Самостійна робота

Передумови навчання -

Історія України, історія середніх віків, історія культури, філософія.

56

-

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС

1/ 2

-

           

Мета і завдання навчальної дисципліни –створення цілісного уявлення про причини, що породжують еміграцію та основні аспекти існування закордонного українства. Сучасний стан та перспективи співпраці держави з діаспорою українців. Головні проблеми у середовищі закордонних українців.

Програма навчальної дисципліни: Після вивчення курсу студенти повинні знати:поняття закордонне українство; економічні та політичні емігранти.; причини еміграції та проблеми, що її спричиняють; етапи формування української діаспори; державну програму співпраці із закордонними українцями; організації закордонних українців; стан забезпечення мовних потреб українців, які проживають за межами України; типологію основних закордонних поселень українців; проблеми збереження етнічної ідентичності.

Бібліографія:Євтух В. Закордонне українство : [навчальний посібник] / В. Євтух, В. Трощинський, А. Попок. – К. : ВІК, 2005. – 308 с.; Мазука Л. Українська держава та світове українство: актуальні питання, потенціал та перспективи взаємодії : аналітична доповідь НІСД / Л. Мазука. – К. : НІСД, 2012. – 24 с.; Попок А. Закордонне українство як об’єкт державної політики : [монографія] / А. А. Попок. – К. : Альтерпрес, 2007. – 227 с.; Розумний М. Державна політика взаємодії з українською діаспорою та питання проведення IV Всесвітнього форуму українців : [монографія] / М. Розумний // Україна: стратегічні пріоритети. Аналітичні оцінки – 2006 / [за ред. О. С. Власюка]. – К. : НІСД, 2006. – 576 с.

Методичне забезпечення: під час лекцій та семінарських занять студенти отримують методичні матеріали, їм демонструються структурно-логічні схеми, мультимедійні презентації.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)

Зауваження: необхідні загальні знання з вітчизняної та всесвітньої історії, культури, філософії.

Лектор:к.і.н., доцент Верес О.В., к.і.н., Богатирчук К.О.

Факультет: історичної освіти.

Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.

Опис

навчальної дисципліни ВВ 2.1.11.

Етнонаціональний розвиток країн регіону

Загальна характеристика дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань 29 Міжнародні відносини

Кількість кредитів - 3

Методи навчання –

пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладання;   частково-пошуковий, або евристичний метод; дискусія; дослідницький метод

Спеціальність 291

Загальна кількість годин

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр

Лекції

14

-

Статус дисципліни Вибіркова

Семінарські (практичні заняття)

16

-

Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2019)

Лабораторні

Форми

поточного контролю –

модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій

Семестр 6

Індивідуальні

Тижневе навантаження (год.)

$1-        аудиторне – 2 год.

$1-        самостійна робота - 3

Форми підсумкового контролю –

залік

Мова навчання - українська

Самостійна робота

Передумови навчання -

Зовнішня політика країн Європи та Америки, Регіонал істика.

60

-

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС

1/ 2

-

           

Мета і завдання навчальної дисципліни – дати базові знання щодо етнонаціональної політики та розвитку країн, створення цілісного уявлення проетнокультурні риси різних регіонів, особливості територіальної локалізації етнічних меншин і забезпечення їх прав країнами регіону.

Програма навчальної дисципліни: після вивчення курсу студенти повинні знати:базові поняття етнонаціональної політики, зокрема, мовної, характерних етнокультурних рис різних регіонів, особливостей територіальної локалізації етнічних меншин і забезпечення їх прав країнами регіону.

Бібліографія:Основи етнодержавознавства. Підручник / За ред. Ю.І.Римаренка. – К.: Либідь, 1997. – 656 с.; Країнознавство. Країни пострадянського простору, Європи і Північної Америки: Навч. посіб. / М.С.Дорошко, Р.А.Кривонос, В.П.Крижанівський, Н.Ф.Сербіна. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2012. – 335 с. ; Дорошко М.С. Країнознавство. Країни СНД і Балтії: Навч. посібник. – Чернівці: Книги – ХХІ, 2008. – 308 с.; Дербишайр Д., Дербишайр Я. Политические системы мира: В 2 т. - Т.1 / Пер. с англ. – М.: РИПОЛ КЛАССИК, 2004. – 512 с.

Методичне забезпечення: під час лекцій та семінарських занять студенти отримують методичні матеріали, їм демонструються структурно-логічні схеми, мультимедійні презентації.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)

Зауваження: необхідні загальні знання з вітчизняної та всесвітньої історії, культури, філософії.

Лектор:к.і.н. Богатирчук Катерина Олександрівна.

Факультет: історичної освіти.

Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.

Опис

навчальної дисципліни ВВ 2.2.01.

Історико-політична географія країн світу

Загальна характеристика дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань 29 Міжнародні відносини

Кількість кредитів - 3

Методи навчання –

пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладення;   частково-пошуковий, або евристичний метод; дискусія; дослідницький метод

Спеціальність 291

Загальна кількість годин

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр

Лекції

16

-

Статус дисципліни Вибіркова

Семінарські (практичні заняття)

14

-

Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2020)

Лабораторні

Форми

поточного контролю –

модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій

Семестр 6

Індивідуальні

Тижневе навантаження (год.)

$1-        аудиторне – 2 год.

$1-        самостійна робота -

Форми підсумкового контролю –

залік

Мова навчання - українська

Самостійна робота

Передумови навчання -

Історія України, історія стародавнього світу, історія середніх віків,Нова та новітня історія, історія культури, географія.

60

-

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС

1/ 2

-

           

Мета і завдання навчальної дисципліни –створення цілісного уявлення про політичну карту світу,етапи її формування. Форми адміністративно-територіального устрою держав та форми державного правління. Політичні системи країн. Суспільно-географічне районування світу.

Програма навчальної дисципліни: Після вивчення курсу студенти повинні знати:поняття політичної карти світу. Етапи формування політичної карти світу. Особливості формування сучасної карти світу. Форми адміністративно-територіального устрою як спосіб територіальної організації.. Особливості організаційних форм державного правління. Характеристика політичних систем країн світу. Різні підходи до визначення історико-географічних регіонів світу.

Бібліографія: Білоус А. О. Політико-правові системи: світ і Україна: Навч. посіб. — К.: МАУП, 2000. — 198 с. 4. Геополітика: Підручник / А. І. Кудряченко, Ф. М. Рудич, В. О. Храмов. — К.: МАУП, 2004. — 296 с. 5. Гольцов А. Г. Політична географія: Навч. посіб. — К.: МАУП, 2007. — 256 с. Блій де Г., Муллер П., Шаблій О. Географія: світи, регіони, концепти: Пер. з англ. — К.: Либідь, 2004. — 740 с. Дорошко М. С. Країнознавство. Країни СНД: Навч. посіб. — К.: МАУП, 2007. — 286 с. 36. Зіллер Ж. Політико -адміністративні системи країн ЄС. Порівняльний аналіз. — К.: Основи, 1996. — 420 с. Політична система України: особливості становлення, тенденції розвитку: Навч. посіб. / І. Ф. Курас, Ф. М. Рудич, Р. В. Балабанов та ін. — К.: Парламент. вид-во, 2002. — 328 с. Шаповал В. М. Державний лад країн світу. — К.: УЦПС, 1999. — 320 с. Шаблій О. І. Суспільна географія: теорія, історія, українознавчі студії. — Львів: ЛНУ, 2001. — 744 с.

Методичне забезпечення: під час лекцій та семінарських занять студенти отримують методичні матеріали, їм демонструються структурно-логічні схеми, мультимедійні презентації.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)

Зауваження: необхідні загальні знання з вітчизняної та всесвітньої історії, географії, регіональної історії.

Лектор: Теремецька Тетяна Вікторівна.

Факультет: історичної освіти.

Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.