Україна між Польщею і Росією: історичний вибір
Опис навчальної дисципліни __________
Україна між Польщею і Росією: історичний вибір
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
||
Галузь знань: 0203 – гуманітарні науки |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Методи навчання: $1- Лекції із застосуванням картографічних матеріалів та відеоматеріалів. $1- Семінарські заняття. |
||
Спеціальність: 6.020302 «Історія» |
Загальна кількість годин - 90 |
|||
Денна |
Заочна |
|||
Освітній рівень: бакалавр |
Лекції: |
|||
14 год. |
8 год. |
|||
Семінарські (практичні) заняття: |
||||
Статус дисципліни: вибіркова, дисципліна ІІ циклу |
14 год. |
4 год. |
Форми поточного контролю: $1- усна перевірка $1- контрольні роботи $1- тестування |
|
Лабораторні заняття: |
||||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом – 4 |
- |
- |
||
Індивідуальна робота: |
||||
Семестр: VІІІ |
- |
- |
||
Самостійна робота: |
||||
Тижневе навантаження (год.) $1- Аудиторне: 4 год. $1- Самостійна робота: 8 год. |
62 год. |
78 год. |
Форма підсумкового контролю Екзамен - письмовий |
|
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
||||
Мова навчання - українська |
1/2 (28/62) |
1/7 (12/78) |
||
Передумови навчання – історія України від найдавніших часів – ХІХ ст. |
||||
Мета і завдання навчальної дисципліни є формування у студентів історичного мислення, яке передбачає конкретне розуміння історичного процесу в його різноманітності і суперечливості, здатності професійно застосовувати набуті навики у навчально-педагогічній діяльності, а також залучення до свідомої активної участі в суспільному житті української держави, усвідомлення її ролі та місця в Європі та світі.
Програма навчальної дисципліни: Польсько-українські взаємини 30 – 40 рр. ХІХ ст. Ідея української державності через концепцію федералізму в 40-х рр. (Кирило-Мефодіївське товариство). Мовна проблема як головний вимір політичної свідомості українства. Розвиток та вплив революційно-демократичної думки на суспільно-політичне життя в Україні в 30 – 60-х рр. ХІХ ст. Новий етап національного відродження в Україні та його особливості. Українсько-польські, україно-російські взаємовпливи та стосунки в 50-60 х рр. XIX ст. Питання політичної самобутності: централізм і федералізм у суспільній думці в Україні. Особливості громадівського руху. Діяльність громадівців в освітньо-культурній сфері. Політичні катехізиси Харківської і Полтавської громад. Суспільно-політичні погляди В. Антоновича та М. Драгоманова
Бібліографія:
$11. Іванова Л. Україна між Сходом і Заходом: розвиток національно-визвольної ідеї в суспільно-політичній думці в європейському контексті 50-60 рр. XIX ст. – К., 2008.
$12. Іванова Л., Іванченко Р. Громадівський рух 60-х рр. XIX ст. в Україні: проблеми,ідеологія. – К., 1999.
$13. Іванова Л. Національна ідентичність і державницька ідея в Україні (остання чверть XVIIІ – 60-і рр. ХІХ ст.). – К., 2017.
$14. Іванова Л.Г. Національна ідентичність і державницька ідея в Україні остання чверть XVIII – 60-і рр. ХІХ ст. К.: 2017.
Методичне забезпечення: Типова програма «Україна між Польщею та Росією: історичний вибір», робоча програма, комплект навчально-методичних матеріалів «Україна між Польщею та Росією: історичний вибір».
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисципліни за вибором):
Зауваження: (примітки-особливості курсу): Зосередження уваги студентів на опрацюванні наукових статей та монографій.
Лектор: кандидат історичних наук, професор Іванова Людмила Георгіївна
Факультет: факультет історичної освіти
Адреса: м. Київ, вул. Освіти 6, телефон:244-09-09