Основи культури ґендерної рівності
Опис
навчальної дисципліни
Основи культури ґендерної рівності
Загальна характеристика дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|||
Галузь знань 01– Освіта |
Кількість кредитів - 3 |
Методи навчання – пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладення; частково-пошуковий, або евристичний метод;дискусія;дослідницький метод |
|||
Спеціальність 014 Середня освіта(історія) |
Загальна кількість годин |
||||
Денна |
Заочна |
||||
Освітній рівень бакалавр |
Лекції |
||||
18 |
|||||
Статус дисципліни |
Семінарські (практичні заняття) |
||||
16 |
|||||
Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2017) |
Лабораторні |
Форми поточного контролю – модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій |
|||
– |
– |
||||
Семестр - 7 |
Індивідуальні |
||||
Тижневе навантаження (год.) $1- аудиторне – 2 год. $1- самостійна робота –4 год. |
– |
– |
Форми підсумкового контролю – екзамен |
||
Мова навчання - українська |
Самостійна робота |
||||
Передумови навчання - Історія України, історія стародавнього світу, історія середніх віків, історія культури, філософія, психологія. |
54 |
||||
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС |
|||||
1/2 |
|||||
Мета і завдання навчальної дисципліни –розвінчати стереотипні уявлення про ролі жінок і чоловіків у родині та суспільстві, сформувати світогляд учнів, вільний від ґендерних упереджень і передсудів. Навчальну дисципліну зорієнтовано на використання сучасних педагогічних технологій, що передбачають взаємодію учнів як між собою, так і з учителями, батьками. Все це створює умови для подальшої демократизації навчально-виховного процесу, який базується на повазі до особистості кожної дитини.
Програма навчальної дисципліни: Після вивчення курсу студенти повинні знати:предмет і об'єкт основ культури гендерної рівності,чому ґендер називають «соціальною статтю» жінок і чоловіків на відміну від їх біологічної статі, різноманітні приклади з давньої історії, міфи та вірування, особливості спілкування багатьох первісних племен, що вже в ранні періоди історії соціальні відмінності між жінками і чоловіками, їх «соціальна цінність» залежали від розподілу праці у суспільстві, як можна застосовувати законодавство України та міжнародне законодавство щодо захисту рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
Бібліографія: 1)Буроменський М.В. Міжнародне право. Гендерна експертиза. – К., 2001. 2) Ґендерна експертиза українського законодавства. Концептуальні засади/ Під ред. Т.М. Мельник. – К., 2001. 3) Законотворчість: забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. – К., 2006; 4) Дацюк Г.І. Повертаючи себе: Усна жіноча історія. Повернен- ня / Історіографія сільських жінок в контексті суспільно-істо- ричних факторів радянського і перехідного періодів / Під ред. Г.І. Дацюк. – К.,2003.: 5)Семиколєнова О.І., Шиліна А.Г. Ґендерна освіта в середній школі: декларування чи впровадження?// Законотворчість: забезпечен- ня рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. – К., 2006. - С. 145-155
Методичне забезпечення:під час лекцій та семінарських занять студенти отримують методичні матеріали, їм демонструються структурно-логічні схеми, мультимедійні презентації.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)
Зауваження: необхідні загальні знання з вітчизняної та всесвітньої історії, культури, філософії, психології.
Факультет: історичної освіти.
Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.