Uncategorised

Uncategorised

 

Історичний факультет бере свій початок з сектору, утвореного у 1920 р. на факультеті соціального виховання Київського інституту народної освіти. Саме тут готували вчителів історії для шкіл. Від 1934 р. в структурі Київського державного педагогічного інституту вже функціонував історичний факультет з кафедрами історії СРСР, загальної історії, методики викладання історії. Під час Другої світової війни функціонування інституту була припинене, але вже у 1943 р. розпочалися роботи по відновленню навчального закладу. З 1945 року КДПІ відновив свою роботу.  У 1956 р. історичний факультет  було переведено до Київського державного університету імені Тараса Шевченка. Проте життя показало необхідність відновлення підготовки вчительських кадрів на базі педагогічних інститутів. У 1969 р. на педагогічному факультеті КДПІ імені О. М. Горького було відкрито історико-педагогічний відділ, який наступного року реорганізовано в окремий історико-педагогічний (згодом історичний) факультет. Поступово на факультеті створили кафедри історії СРСР і УРСР; загальної історії; методики викладання історії, суспільствознавства, та права; методики піонерської та комсомольської роботи. Біля витоків відродженого факультету стояли доктор історичних наук, професор М. Д. Березовчук, кандидати історичних наук, доценти Г. В. Січкар, В. Ю. Ніколаєнко, І. Ф. Ганжа, М. Ф. Александра, С. М. Шевченко, Г. В. Стрельський. У 1985 р. факультет очолив кандидат історичних наук О. О. Сушко, з ім'ям якого пов'язана понад тридцятирічна історія факультету.

Здобуття Україною незалежності у 1991 р. відкрило новий період в історії факультету наповненням якого стала розробка нового змісту вітчизняної історичної освіти, спрямованого на підготовку вчителя національної школи. У 1990-х рр. на факультеті було започатковано підготовку вчителів за спеціалізаціями «правознавство», «народознавство (українознавство)». Навчальні плани наповнились якісно новими нормативними і вибірковими дисциплінами. Значно активізувалася науково-дослідницька робота, проведення всеукраїнських та міжнародних конференцій, співпраця з колегами з інших університетів та наукових установ України і зарубіжжя.

Початок ХХІ ст. вписаний в історію університету та факультету як час глибоких і системних змін. Ініційоване новим ректором університету, академіком НАПН України, членом-кореспондентом НАН України, доктором філософських наук, професором В. П. Андрущенком реформування вишу, стосувалося не лише його організаційної структури (колишні факультети було перетворено на інститути), але й форми та змісту підготовки педагогічних працівників, розширення переліку спеціальностей, активізації навчально-методичної, науково-дослідної, виховної роботи, національно-патріотичного виховання студентів.

Масштабні зміни в структурі кафедр тодішнього Інституту історичної освіти започаткувало рішення Вченої ради НПУ імені М. П. Драгоманова від 30 березня 2006 р. «Про реорганізацію кафедри історії слов’ян та українознавства». Замість колишньої кафедри створювалося три навчально-наукові підрозділи: кафедра історії та археології слов’ян, кафедра етнології, кафедра джерелознавства та спеціальних історичних дисциплін. Головними завданням діяльності їх колективів було визначено забезпечення якісної фахової, спеціальної підготовки вчителів історії національної школи та інтеграція вітчизняної вищої педагогічної освіти у європейський освітній процес. У 2011 р. у структурі інституту з’явилася ще одна кафедра – міжнародних та регіональних студій, яка нині курує спеціальність міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії.

Новий етап у житті факультету почався у 2018-2019 навчальному році. В цей час відбулося оновлення керівного складу. Інституту була повернута назва історичного факультету. Деканом факультету було обрано кандидата історичних наук, доцента Т. В. Мелещенко, яка активно реалізує стратегічний план розвитку факультету.

Сьогодні історичний факультет - це потужний навчальний і науковий підрозділ університету де згідно штатного розпису працюють 14 професорів, 26 доцентів, 6 старших викладачів, 7 викладачів та асистентів.

Історичний факультет виховав цілу плеяду науковців, педагогів, істориків, політиків та громадських діячів, які зробили неоціненний вклад в розвиток науки сучасної України, а також продовжують працювати на теренах освітнього, культурного та політичного поступу держави. Випускники факультету, не лише викладають історію в середній та вищій школах, а й беруть активну участь в громадському та культурному житті країни.

Наукові школи професорів Історичного факультет є широко популярними і за межами України. Викладачі кафедр та випускники факультету беруть активну участь у розробці навчальних посібників та підручників, популяризації історичних знань через монографічні та публіцистичні публікації, інтерв’ю на телебаченні та радіо. Наші історики працюють у міжнародних представництвах, політичних організація, міністерствах та судах, газетах та журналах.

Історичний факультет НПУ імені М. П. Драгоманова займає провідне місце у сфері підготовки фахівців-істориків для всіх типів середніх загальноосвітніх навчальних закладів, науково-дослідних центрів, державних установ, закладів культури і просвіти. Факультет як структурний підрозділ провідного вищого навчального педагогічного закладу України має беззаперечний авторитет на національному та міжнародному рівні.

 
 

 

906 ooooplus

Я свідомо йшов навчатись на Істфак в Драгоманова. Мав друзів які вже навчались в університеті і створили мені певну «модель світу» Історичного факультету. Я зрозумів, що це зручно! Окремий корпус, компактність, відсутність багатогодинних «дірок» між парами. Все це сприяло тому, що до обіду я був вільний. Для мене це було дуже важливо – друга частина дня була повністю моєю – громадські справи, наука і, зрештою, дозвілля. Окремим вагомим бонусом для мене було розміщення поруч історичних архівів. 15 хвилин і я в архіві – а це документи, жива історія, спілкування з старшими колегами. Водночас на Істфаці були дуже сильні викладачі і я з вдячністю згадую багатьох. Особливо з рідної кафедри «Історії України» очільник якої Володимир Борисенко став і науковим керівником моєї дисертації.

Дивовижно, але саме умови навчання створили для студентів можливість не лише отримувати знання, а й саморозвиватись. Окремою, сильною стороною, був спорт – це цікава традиція у драгоманівських гуманітаріїв. Перемоги на футбольному полі, на доріжках басейнів та стадіонів народили слоган «Істфак – чемпіон!». І це правда – ми чемпіони!

Олександр Алфьоров, випускник 2006 року,

кандидат історичних наук,

 науковий співробітник Інституту історії України НАН України,

 радіоведучий, керівник Всеукраїнської кампанії «Пам’ять Нації».

 

 

  

533 ooooplus           Що для мене Істфак?

Люди: східняки і західняки, ліві і праві, кваліфіковані і неуки, добрі і злі, приємні і не дуже, друзі і вороги... Безцінний досвід спілкування у десятках моделей від архаїчного совка до метамодерного мислення ХХІ століття, від троєщинської гопоти до високочолої професури - це Істфак...

Розуміння цілісної картини історії, усвідомлення взаємозв’язків і закономірностей, виховання в собі критичного мислення і зваженого підходу до оцінок людей, дій, суджень, вміння вчитися у розумних людей і навчатися самостійно, в разі їх відсутності на обрії - це Істфак...

Усвідомлення того, що педагогіка - не наука, а скоріше збірка корисних порад і того, що для перетворення на вчителя мало прочитати десяток книжок, а треба йти і практикувати, але водночас певність, що хороший вчитель завжди буде потрібен і зможе принести багато користі як своїм близьким, так і суспільству - це Істфак...

Широкий практичний досвід у сферах від менеджменту тур-фірми на Печерську до прикладної археології на Черкащині, від редагування газети в Києві до стажування в АРТЕКу в АРК - це Істфак...

Постійна внутрішня боротьба протилежностей, яка одночасноє яскравим відображенням нашого сучасного суспільства з усіма його вадами і перевагами, несправедливостями і героїзмом і готує до життя в цьому суспільстві без прикрас, але і без посипання голови попелом, " в живу", на практиці, з оптимізмом і вірою в свої сили і світле майбутнє - це Істфак...

Ігор Красуцький, випускник 2010 року

Координатор колежу і вчитель історії

Міжнародної французької школи м. Києва

 

 

1990 ooooplus  Спогади про Інститут історичної освіти тільки приємні й викликають посмішку. Можливо мені пощастило, адже опинився серед небайдужих, щирих та цікавих людей — студентів та викладачів. В інституті шкільне захоплення історії вийшло на більше «професійний рівень». Власне, про це нам першокурсникам сказали на першій лекції — дамо знання, але найбільше хочемо запалити вас історією, навчити працювати з інформацією. Так і сталось — ІІО навчив критичному мисленню, науковому підходу. Але найцінніше, що дав ІІО — це були люди з якими там познайомився. Викладачі, які знаходили час на підтримку та поради (зараз розумію — в себе і близьких час забирали). І друзі-студенти, які стали сім'єю на час навчання. Дехто і залишився близькими людьми після інституту. В стінах ІІО залишилась частина життя, але натомість отримав одні з найкращих спогадів юності.

Артем Кузьменчук, випускник 2008 року,

редактор видання PostEat 

 

 
 
 
 

 

1150 ooooplus   Я, ведуча новин на телеканалі Україна 24. А тому щодня, 24/7 знаходжуся в інформаційному полі. Інформації багато. Її треба відфільтрувати - обрати головне, те, що треба обов'язково знати моєму глядачу сьогодні. Подати в ефір це оперативно і об'єктивно. Без першоджерел, у новинах, як і в історії - не можна?Істфак навчив мене критично мислити, аналізувати історичні події і на їх основі - краще розуміти ті політичні, державотворчі процеси, що сьогодні відбуваються в Україні і світі. Історична освіта - це своєрідний козир у моїй роботі.

Вікторія Малосвітна, випускниця 2008 року,

ведуча новин "Сьогодні" на Телеканалі Україна 24

 

692 ooooplus   Істфак - це велика дружня родина, потрапивши куди, ти відчуваєш себе як вдома. Прекрасні викладачі, які дають гідний рівень знань, адже кожен з них зацікавлений в студентові.

Олександр Павленко, випускник 2016 року

 заступник директора з навчально-виховної роботи

Центру позашкільної освіти Дарницького району м. Києва.

 

 

 
 

     930 ooooplus     Історичний факультет НПУ Драгоманова - це свідомий і правильний вибір перед початком дорослого життя. В цьому навчальному закладі працюють фахові, досвідчені та енергійні викладачі. Істфак - це нові знання, сміливі експерименти, дружні відносини та прагнення зазирнути за горизонт. Істфак допомагає дорослішати, вчить шукати й аналізувати інформацію, а не просто заучувати всім відомі факти. Істфак спрямовує нас до джерел та вчить критично сприймати будь-яку інформацію. Істфак прививає своїм студентам чесноти людяності, патріотизму та відданості своїй справі. Істфак формує в молодій людині ціннісну матрицю, яка підтримуватиме її впродовж всього життя. Істфак формує дороговкази та вчить бути справжнім громадянимом своєї держави й не залишатись осторонь важливих суспільно-політичних процесів в Україні. Істфак прививає своїм студентам лідерські якості та випускає у доросле життя із необхідним арсеналом фахових знань та навиків. Істфак сприяє формуванню потужного соціального капіталу, який пише нову історію України та вирішує найскладніші життєві завдання. Істфак гартує, надихає, мотивує! Якщо ти хочеш розширити свій світогляд та стати фахівцем своєї справи - то Істфак твій вибір!

Назар Горін, випускник 2008 року,

к.е.н., старший науковий співробітник відділу

економічної історії Державної установи

"Інститут економіки та прогнозування НАН України".

 

 

  

457 ooooplus

Обрати історичний фах було вирішено ще в школі, але, звісно, тільки університетська освіта визначає, що для тебе історія і хто для історії ти. Зважаючи на всю свою багатогранність, історія для кожного відкривається по-різному. Для себе я її відкрив у археології. Відразу після археологічної практики по завершенню першого курсу університету, саме експедиційне вогнище на наступні навчальні роки стало епіцентром згуртування однодумців навколо спільних ідей. Ідеї ж об’єднали людей в справжнє братерство, яке пройшло випробуванням не тільки гуртожитком та університетом, але й революційними подіями та російсько-українською війною.
          Я не був червонодипломником, не був відмінником з усіх курсів за семестр, не мав бездоганну відвідуваність, але у мене були пріоритетні для вивчення дисципліни.
          Дякую викладачам за лекції та семінари, які скорелювали мої знання відповідним чином. Дякую alma mater за цю п’ятирічну подорож і за цих людей.

Максим Осипенко, випускник 2012 року,
 
науковий співробітник
відділу збереження фондів сектору «Середньовічна археологія»
Національного музею історії України

 

1739 ooooplus     На історичному факультеті працюють люди, які дійсно професіонали своєї справи, які насправді горять цією справою. Є люди, які намагаються позитивно вплинути на атмосферу і їм це вдається! Сприятлива атмосфера потрібна не тільки щоб навчатися, але. й паралельно реалізовувати себе. На історичному факультеті є можливості і навчатися і паралельно працювати над саморозвитком

Михайло Гаврилюк, випускник 2019 року,

вчитель історії та правознавства Спеціалізованої школи

з поглибленим вивченням європейських мов №118 " Всесвіт",

вчитель історії та правознавства у

"Першій онлайн креативній школі" ФОКУС",

керівник гуртків Національного

 еколого-натуралістичного центру МОН України

 

 

 

   823 ooooplus   Історичний факультет дав мені друзів завжди доброзичливих та готових прийти на допомогу. З ними часто засиджувались допізна в читальному залі, довгими вечорами у гуртожитку обговорювали історичні теми, дискутували про політику. На факультеті  я зрозумів, що обов’язково буду вивчати повсякденну історію свого народу.

Микола Бех, випускник 2008 року,

кандидат історичних наук, молодший науковий співробітник

Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології

ім. М.Т.Рильського НАН України.

 

 
 

 

 
 

 

1842 ooooplus         Дуже часто можна почути думку, що доросле життя починається «після закінчення ВИШу», але з мого досвіду воно починається саме після вступу. У 2003 році я став студентом Істфаку і життя докорінно змінилося.

Зараз якщо мене спитати що для мене ці роки, що навчання мені дало для подальшого життя, чому навчило, загалом, у мене давно вже є відповідь довжиною в один вислів – softskills!

На мою думку саме вміння спілкуватися, знаходити компроміси там де це потрібно і не йти на поступки там де цього вимагає ситуація - це є головним скарбом всього п’ятирічного терміну навчання.  Це ми вміли, адже всі 5 років ми тільки те й робили що говорили, обговорювали та дискутували.

Зараз працюючи в ІТ сфері саме «softskills» є тією перевагою, що робить багатьох вихованців гуманітарних вишів незамінними на деяких позиціях в технологічних компаніях. Адже основа суспільства  - це спілкування, а в цьому у нас всіх, і у випускників Істфаку в тому числі, є грунтовна, прокачана навичка.

Владислав Андріанов, випускник 2008 року,

керівник міжнародного департаменту

української антивірусної компанії Zillya!

 

 

1576 ooooplus

Навчання в НПУ імені М.П. Драгоманова було для мене хорошою життєвою школою і стало реальним стартом у професійне життя. Щиро вдячний співробітникам факультету Історичної освіти за високий професійний рівень та викладацьку майстерність. Окрему подяку висловлюю співробітникам бібліотеки (принагідно, раджу першокурсникам звернути увагу на це чудове місце)!

Ще під час навчання, я почав працювати за фахом в школі й тут зрозумів важливість дисциплін з педагогіки, а НПУ імені Драгоманова надає дійсно чудовий теоретичний і практичний базис для продуктивної роботи з прийдешніми поколіннями. Водночас, здобуті тут навички наукової роботи стали мені у нагоді в подальшому професійному житті. Саме тому, факультет Історичної освіти — це ідеальне місце для всіх, хто хоче поєднати наукову роботу з педагогічною.

Анатолій Бараннік, випускник 2014 року,

науковий співробітник

Національного музею історії України,

викладач історії України консультативного центру ZNO.UA.

 

 

 

 

1918 ooooplus        Більшість викладачів Історичного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова мають високі професійні якості, подають матеріал цікаво, постійно оновлюють зміст дисциплін відповідно до результатів найновіших досліджень, спонукають студентів до власних наукових та творчих пошуків. Без перебільшення, НПУ Драгоманова є флагманом розвитку педагогічної науки в країні. 

Навчання на Історичному факультеті дало мені можливість сформувати своє власне ставлення до історичного поступу як нашої країни, так і усього світу, виробити вміння працювати з учнями середніх шкіл і студентами профільних закладів освіти, знайти нові підходи до популяризації історичних знань.

Особливо хочу подякувати викладачам кафедри всесвітньої історії за надзвичайно високий професіоналізм, вимогливість як до власної фахової підготовки, так і до навчальної та наукової роботи студентів, справедливість, щирість та людяність.

Враховуючи актуалізацію історичних знань глибокого рівня в умовах сучасних викликів, Історичний факультет має відповідати високим стандартам у підготовці якісних кадрів. Тому на майбутнє хочеться побажати, щоби саме профільні історичні дисципліни викладалися у повному обсязі, а усі випускники репрезентували високу конкурентну спроможність.

Олена Петраускас, випускниця 2014 року,

Інженер І категорії

відділу історії міжнародних відносин і зовнішньої політики України

Інституту історії України НАН України

 

352 ooooplus    Протягом свого 5-річного навчання в НПУ імені Драгоманова, хотів би відзначити, певно для мене найвидатніший та найважливіший фактор мого перебування в цьому закладі - це звичайно в першу чергу атмосфера закладу яку створило керівництво освітнього закладу, велика вдячність тогочасному декану - Сушку Олександру Олександровичу... Викладачам моєї рідної кафедри методики навчання історії та суспільно-політичних дисциплін, перераховувати всіх не має сенсу, оскільки всім "непередякуєш", не вистачить паперу Але все таки виокремлю деяких, таких як: Мелащенко Тетяна Володимирівна та Бакка Тамара Володимирівна. Істфак дав мені коло спілкування, це друзі яких я знайшов, зі старших курсів, це практично всі історики випуску 2011 та 2012, Осипенко Максим, Грицик Юрій та ще ціла купа крутих товаришів, з історичного ком'юніті, які допомогли мені асимілюватися в столиці, та допомогли в освоєні історичної науки

Іван Андрієнко, випускник 2013 року

вчитель історії Великокрупільського НВК І-ІІ ст.

Київської обл.

 

 

 
 

1392 ooooplus      Істфак - це бажання дізнатися більше, ніж ти знаєш, нові знайомства, драйв на наступні 5 років. Істфак - це високопрофесійні викладачі з досвідом роботи 15+ років ("стара гвардія") помножені на мотивацію плюс особисті задатки. Істфак - це ваша opportunity. Don't forget it. Don't waste it. Try it. You'll like it!

Ігор Римар, випускник  2015 року,

кандидат історичних наук, судовий експерт, Київський НДЕКЦ МВС.

 


763 ooooplus      Я пишаюся тим, що я частинка великої та щирої родини історичного факультету, який ставить за мету випустити не тільки історика, а й інтелігентну, порядну людину і високопрофесійного педагога, здатного зробити кращим світ навколо себе. Викладачі історичного факультету-справжні педагоги-патріоти, великі фахівці своєї справи, які відзначаються високим рівнем проведення занять, принциповістю та доброзичливим ставленням до студентів. Дуже вдячна істфаку за унікальні можливості, які він дає. Я не тільки отримала безцінні знання, що стали основою моєї професійної діяльності, а й реалізувала себе як особистість. Після отримання диплому магістра вступила до аспірантури, захистила дисертацію та отримала наукову ступінь кандидата історичних наук. Велике спасибі викладачам кафедри історії України: Борисенку В.Й., Івановій Л.Г., Візер С.О., Двірній К.П. та ін., які забезпечили комфортне середовище постійного пізнання, стимулювання до навчання та наукової праці, ділилися власними знаннями та досвідом, залучали до нових проектів, давали поштовх до розвитку та самовдосконалення. Уже дев'ятий рік я працюю в ліцеї, закохана в свій предмет і цю любов стараюся прищепити своїм учням. Лише знаючи минуле і сучасне свого народу, можна дбати про його майбутнє. Сердечно бажаю процвітання історичному факультету, а викладачам міцного здоров'я, творчої наснаги.

Ярослава Мочернюк, випускниця 2011 року,

вчитель історії та правознавства.

Макарівського багатопрофільного ліцею.

 

 

 

 
 

 

642 ooooplus        Досить часто в думках оживають спогади про рідну Alma mater, в стінах якої пройшли незабутні, насичені драйвом, роки. Я завжди мріяв стати істориком, ще в шкільні роки мене приваблювали таємниці та загадки давніх цивілізацій, той незабутній, сповнений азарту, момент пошуку інформації, коли ти радієш кожному факту так, неначе знайшов дорогоцінний скарб, й одразу в захваті розповідаєш про це рідним та друзям. Саме можливість передачі своїх знань вплинула на мій вибір навчального закладу. Я був сповнений мрій та натхнення і, можете уявити, яке я відчув піднесення, коли мені повідомили, що я став студентом Історичного факультету НПУ імені М. П. Драгоманова, адже саме тут вдалося втілити мою мрію в життя.

Перше, чим мені запам'ятався факультет - неповторна атмосфера. Дійсно, ти не просто відвідуєш лекції та семінари чи самотньо сидиш в бібліотеці (забудьте ці стереотипи про навчання у ВНЗ), ти потрапляєш у коло однодумців, що палають бажанням мандрувати в часі та просторі, досліджуючи історію й розкриваючи таємниці, що приховала Clio. Кожен день навчання насичений та сповнений різноманітних цікавинок. Окрема подяка викладачам, цим професіоналам, що невтомно розпалюють жагу до знань і відкривають перед нами двері у світ науки. Це ті люди, що завжди підтримають тебе на цьому шляху. На факультеті ти маєш унікальний шанс розкрити свій науковий потенціал, різноманітні конференції, цікаві дослідження, креативні проєкти не дадуть тобі нудьгувати. Я бажаю кожному відчути ту радість, коли ти бачиш своє ім'я у науковому журналі. Життя факультету вирує постійно і навіть влітку (так-так, тут завжди чекають на тебе) ви зможете зустрітися з однокурсниками під час археологічної практики (неймовірний спектр емоцій, що заслуговує на окрему розповідь) чи спробувати власні сили у вихованні молодого покоління.

"В здоровому тілі - здоровий дух", ще давні греки підкреслювали важливість гармонічного розвитку тіла та розуму, тому, якщо ви захочете займатися спортом - вам створять всі умови. Хочу сказати, що студенти Історичного факультету постійно беруть участь у різних змаганнях і виборюють призові місця. Є такий вираз: "Талановита людина - талановита у всьому", Історичний факультет доведе вам істинність цих слів. Потужні творчі колективи та різноманітні конкурси дозволять розкрити себе і відчути справжньою зіркою.

Загалом, роки проведені на Історичному факультеті, без жодних вагань, можна назвати "золотими" і впевнено крокуючи життям, ти знаєш, що у тебе є велика родина, яка з радістю чекатиме на тебе та підтримає у всіх починаннях. Для мене, Історичний факультет НПУ імені М. П. Драгоманова дещо більше ніж навчальний заклад - це маяк, що зігріває тебе своїм теплом, навіть у найпохмуріші моменти, та вказує шлях на звивистих стежках життя. І, можливо, це звучить занадто піднесено, проте, саме такі емоції лишилися у мене на душі від моїх студентських років.

На історичному факультеті працюють люди, які дійсно професіонали своєї справи, які насправді горять цією справою. Є люди, які намагаються позитивно вплинути на атмосферу і їм це вдається! Сприятлива атмосфера потрібна не тільки щоб навчатися, але. й паралельно реалізовувати себе. На історичному факультеті є можливості і навчатися і паралельно працювати над саморозвитком

Володимир Грабінський, випускник 2019 року,

вчитель історії ЗОШ І-ІІІ ступенів №321 м. Києва.

 

 

4ernegaЧернега Петро Макарович

Доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри етнології та краєзнавства, заслужений працівник освіти

Викладає дисципліни: Історія української культури, Українська культура в європейському вимірі,  Генеза духовності українського народу.

Коло наукових інтересів: суспільно – політичне життя та трудова діяльність українського народу доби Другої світової війни; масовий терор і голодомори комуністичного режиму як основні засоби поневолення України; діяльність видатних діячів державного й національного відродження, а також питання історичної освіти й українознавства.

Основні праці:

Профсоюзы Украинской ССР в годы Великой Отечественной войны (1941-1945). – Вища школа, К., 1987.;

Вклад робітників України у зміцнення воєнно-економічної могутності СРСР в роки Другої світової війни. – К.: Вид-во НПУ ім.. М.П. Драгоманова, 2004.;

Виробнича діяльність і матеріально-побутове становище робітників України в роки Другої світової війни – К.: Вид-во НПУ ім.. М.П. Драгоманова, 2006.

Етнонаціональний чинник національної політики радянського комуністичного режиму щодо українського та польського народів (1920-1940 рр.) (у співавторстві з В. Лущаєм, С. Зубченко, А. Телегузом, І. Батюк, В. Клодницьким): Колективна монографія. – К., 2020.

Україна в Другій світовій війні (у співавторстві Кучер В.І)К., Інститут змісту і методів навчання, 1998.;

Український народ у Другій світовій війні (у співавторстві Кучер В.І., Дробот І.І) - К., Школяр, 1998.;

Україна в Другій світовій війні. Посібник для вчителя (у співавторстві Кучер В.І) - К. – Генеза, 2004.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

lushchayЛущай Володимир Іванович

Кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри етнології та краєзнавства.

Викладає дисципліни: Українська етнографія та фольклористика, Етнопедагогіка, Етногенез та етнічна історія українців.

Коло наукових інтересів: Коло наукових інтересів окреслюється історією Угорщини (40-і роки ХХ – початок ХХІ ст.), національною політикою Російської імперії царського, радянського та путінського періодів, проблемами української етнології, етнопедагогіки.

Основні праці:

 «Угорська революція 1956 р. як наслідок загострення суспільно-політичних та соціально-економічних протиріч в Угорщині у 1949-1956 рр.»: Монографія. – К., 2008.

 «Етнонаціональний чинник національної політики радянського комуністичного режиму щодо українського та польського народів (1920-1940 рр.)» (у співавторстві з П. Чернегою, С. Зубченко, А. Телегузом, І. Батюк, В. Клодницьким): Колективна монографія. – К., 2020.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. 

 

 

TeleguzТелегуз Андрій Володимирович

кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри етнології та краєзнавства.

Викладає дисципліни: Етнології народів світу, Етнографія та етнічна історія Європи, Етнологія та етнопсихологія, Етнологія, Етноекономіка та етнополітика.

Коло наукових інтересів: історія Польщі, Білорусі та Центрально-Східної Європи (друга половина ХХ ст. – початок ХХІ ст.), етногенез, націогенез, етнічна історія народів Європи та світу, проблеми етнології, українознавства, повсякденної історії, антропології.

Основні праці:

Етнонаціональний чинник національної політики радянського комуністичного режиму щодо українського та польського народів (1920-1940 рр.). (у співавторстві П. Чернега, В. Лущай, С. Зубченко, І. Батюк, В. Клодницький). Колективна монографія. – К., 2020.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

 

 

zaubchenkoЗубченко Світлана Петрівна

Кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри етнології та краєзнавства

Викладає дисципліни: Етноархеологія,  Етногеографія та етносоціологія України, Гуманітарний чинник у світовій політиці,  Історико-політична географія країн світу

Коло наукових інтересів: Проблеми суспільно-політичної історії СРСР і України новітнього періоду, проблеми національної політики радянської влади в період Другої світової війни, переселення народів з місць їх проживання, національно-патріотичне виховання сучасної молоді, проблеми розвитку краєзнавства і національного туризму.

Основні праці:

«Етнонаціональний чинник національної політики радянського комуністичного режиму щодо українського та польського народів (1920-1940 рр.)» (у співавторстві з П. Чернегою, С. Зубченко, А. Телегузом, І. Батюк, В. Клодницьким): Колективна монографія. – К., 2020.

Зубченко С.П. «Національна політика радянської влади в період Другої світової війни» / Зубченко С.П. - Київ: Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова.  (15 др. арк.). подано до друку.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

 

 

BatukБатюк Ірина Володимирівна

Аспірант, асистент кафедри етнології та краєзнавства.

Викладає дисципліни (семінарські заняття):   Українська культура в європейському вимірі, Етнологія, Етноекономіка та етнополітика

Коло наукових інтересів: актуальні проблеми української етнології; історія України 1920-1930 рр., національна політика радянського комуністичного режиму щодо українського народу; проблеми дитинства в роки Голодомору-геноциду 1932-1933 рр.

Основні праці:

 «Етнонаціональний чинник національної політики радянського комуністичного режиму щодо українського та польського народів (1920-1940 рр.)» (у співавторстві з П. Чернегою, В. Лущаєм, С. Зубченко, А. Телегузом, В. Клодницьким): Колективна монографія. – К., 2020.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BrovkoБровко Людмила Віталіївна 

Лаборант кафедри етнології та краєзнавства

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG 0046Навчально-наукова лабораторія експертизи культурно-історичних цінностей  є структурним навчально-методичним і науковим підрозділом Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, що функціонує в складі кафедри джерелознавства та спеціальних історичних дисциплін 

            Мета діяльності лабораторії: :

- забезпечення наукових досліджень і отримання нових знань у галузі експертизи історичних і культурних цінностей;

- розробка, апробація та впровадження у навчальний процес навчально-методичних матеріалів для студентів, які навчаються за додатковою спеціалізацією «експертиза культурно-історичних цінностей»;

- лабораторно-практичне навчання студентів за додатковою спеціалізацією «експертиза культурно-історичних цінностей»;

- висвітлення і поширення результатів науково-дослідної роботи, методичних розробок у галузях спеціальних історичних дисциплін, експертизи історичних і культурних цінностей.

 

Завдання і функції лабораторії:IMG 6376

- Організація, координація та проведення наукових досліджень у галузі експертизи історичних і культурних цінностей, спеціальних історичних дисциплін, музеєзнавства відповідно до плану прикладних наукових робіт Університету і Кафедри та згідно з договорами, укладеними між Університетом та іншими установами на виконання науково-дослідних робіт.

- Проведення лабораторно-практичних занять з дисциплін вільного вибору студентів за спеціалізацією «експертиза культурно-історичних цінностей».

- Організація впровадження результатів наукових досліджень і методичних розробок у навчальний процес підготовки вчителя історії, експерта культурно-історичних цінностей.

- Організація та проведення наукових семінарів, круглих столів, конференцій, симпозіумів, шкіл і майстер-класів у галузі спеціальних історичних дисциплін та експертизи історичних і культурних цінностей.

- Сприяння підвищенню якості підготовки спеціалістів у галузі експертизи історичних і культурних цінностей, спеціальних історичних дисциплін, музеєзнавства.

- Надання платних послуг експертизи предметів – історичних і культурних цінностей на замовлення юридичних або фізичних осіб (згідно постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 р. № 796)

IMG 0300Структура і управління лабораторії:

-  Безпосереднє керівництво цим структурним підрозділом Університету здійснює завідувач Лабораторії, який призначається та звільняється ректором Університету за поданням проректора з наукової роботи Університету. Завідувач Лабораторії несе персональну відповідальність за виконання покладених на Лабораторію завдань.

 - Лабораторія організовує роботу із залученням штатних працівників технічного та професорсько-викладацького складу Кафедри, а також висококваліфікованих консультантів, атестованих наукових та науково-технічних організацій, які працюють за завданнями Лабораторії на договірних засадах.

  

 

Організація діяльності лабораторії:

Лабораторія має право:

- одержувати в установленому порядку всі необхідні для роботи Лабораторії документи Університету та його структурних підрозділів;

- подавати на розгляд керівництва Інституту та Університету пропозиції щодо вдосконалення діяльності Лабораторії.

Обов’язки Лабораторії:

- визначати мету, завдання та напрямки науково-дослідної і навчально-методичної діяльності в сфері експертизи історичних і культурних цінностей;IMG 4239

- визначати теми досліджень, науково-дослідних робіт і план роботи Лабораторії на рік;

- формувати творчий колектив науковців;

- брати участь у наукових конкурсах, олімпіадах, у тому числі молодих науковців, аспірантів і студентів;

- забезпечувати залучення коштів на фінансування Лабораторії.

Лабораторія розробляє положення, плани, інструкції, ініціює укладення договорів співпраці з науковими установами, навчальними закладами з проблем експертної діяльності у сфері історичних і культурних цінностей, теоретичної і лабораторно-практичної підготовки істориків-експертів.

 За результатами діяльності Лабораторії організовується видавництво монографій, навчально-методичних посібників, збірників, рекомендацій, статей, тез, створюється та поповнюється інформаційно-ресурсний банк даних, інформаційно-аналітичне середовище, проводяться науково-методичні заходи.

 

 Нормативні та звітні документи лабораторії

Положення про навчально-наукову лабораторію експертизи культурно-історичних цінностей кафедри джерелознавства та спеціальних історичних дисциплін

План роботи навчально-наукової лабораторії експертизи культурно-історичних цінностей кафедри джерелознавства та спеціальних історичних дисциплін

Звіт про роботу Навчально-наукової лабораторії експертизи культурноісторичних цінностей кафедри джерелознавства та спеціальних історичних дисциплін

Stoyan

  Стоян Тетяна Андріївна

  Завідувачка кафедри,  Гарант освітньої програми «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії»

  Доктор історичних наук,  професор,  Заслужений працівник освіти України.

 Викладає дисципліни:  Вступ до спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії», Теорія міжнародних відносин,  Основи   наукових досліджень, Європейський Союз у міжнародних відносинах.

  Коло наукових інтересів:історія, теорія і практика міжнародних відносин,  суспільно-політична та соціальна історія України та світу другої половини ХІХ – початку ХХІ ст.; проблеми комунікативного дискурсу, зокрема, міжкультурна комунікація, діловий етикет, інноваційні технології навчання іноземної мови.

Основні праці:

  1.   Навчальні посібники, монографії.

- Стоян Т.А. Діловий етикет: моральні цінності і культура поведінки бізнесмена: Навч. посібник.  К.: Центр навч. літ., 2004. 232 с.

- Stoian T. History of Uranian education and pedagogy // Shared histories for a Europe without dividing lines. E-book. Council of Europe, 2014. 901 p. P. 398-405. URL: https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=0900001680493bba

- Стоян Т.А. Система політичної цензури в УРСР у 1920-1930 рр.: монографія. К.: Акад. праці і соц. Відносин Федер. проф. спілок України, 2010.  480 с.

- Повсякдення школярів України (60-80-ті рр. ХХ ст.): монографія / К. О. Богатирчук, Т. А. Стоян. Вінниця, Видавництво ТОВ «Меркьюрі-Поділля», 2019.  268 с.

  1. Статті у фахових виданнях.

-  Стоян Т.А. Актуальні проблеми формування компетенцій студентів – майбутніх фахівців міжнародних відносин // Наукові записки: [збірник наукових праць].  К.: Вид-во  НПУ імені М.П. Драгоманова,  2018.  Випуск 136. С.5-14 

-  Стоян Т.А. Розвиток міжнародного співробітництва в галузі архівних електронних ресурсів кінця ХХ – початку ХХІ  ст. // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. серія 6.  Історичні науки: зб. наук. праць. Випуск 14. К, 2016. С. 73-81.

- Стоян Т.А. Питання міжнародної та внутрішньої політики радянської України на шпальтах іноземних та радянських періодичних видань 1930-х рр.  як суб’єкт політичної цензури // Вісник аграрної історії: зб. наук. праць.  К., 2016.  Вип. 1-17.  С. 123-128.

-  Стоян Т.А. Міжнародна взаємодія архівних інституцій Канади в галузі створення архівних електронних ресурсів // Науковий часопис НПУ імені М.П .Драгоманова. серія 6.  Історичні науки: зб. наук. праць.  Випуск 14.  К, 2016.  С. 183-195

 

Cybuh

 

Цибух Валерій Іванович

Надзвичайний і Повноважний Посол України.

Кандидат філософських наук, доцент, професор кафедри міжнародних та регіональних студій, Заслужений працівник культури України.

Викладає дисципліни: Дипломатичний протокол та етикет в регіонах світу, Світова культурна спадщина, Державно-правове регулювання міжнародного туризму.

Коло наукових інтересів:історія, теорія та практика дипломатичного протоколу, державно-правове регулювання міжнародного туризму, культурна дипломатія.

Основні праці:

1.Основи туристичного бізнесу: Навчальний посібник / Мальська М.

П., Худо В. В., Цибух B. I.  Київ: Центр навчальної літератури, 2004. - 272 с.

  1. Цибух В. І.Державне регулювання у сфері туризму в Україні // Статистика України. 2005. № 3. С.80-84.
  2. 3. Цибух В. І. Туризм в Україні // Економіст.2014. Т. 6. С. 35-37.
  3. Цибух В. І .Туреччина як напрямок виїзного туризму України // Напрями економічного зростання та інноваційного розвитку. 2014. С. 10-20.

 

 

Dzub

Дзюбленко Ірина Михайлівна

кандидат історичних наук, доцент кафедри міжнародних та регіональних студій

Викладає дисципліни:  історія міжнародних відносин, історія дипломатії, міжнародні конфлікти, туристичні ресурси України та світу, світова культурна спадщина.

Коло наукових інтересів: міжнародний туризм, світова культурна спадщина, культурна дипломатія, історія міжнародних відносин, історія дипломатії, міжнародні конфлікти.

Основні праці:

Зародження та розвиток ділового туризму у світі: історична ретроспектива //  Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 6. Історичні науки: Зб. наукових праць. – Випуск 12. – К., 2014. – 462 с. – С. 216-220.

Історичні аспекти та передумови розвитку туризму в Європейському регіоні. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 6 : Історичні науки. - 2016. - Вип. 14. – С. 163-173.

Німецька україніка XVII-XIX ст. як важливий чинник розвитку німецько-української дипломатії. – К.: Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського, 2017. – С.56-58.

Еволюція становлення Гібралтарського конфлікту. Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць / Гол. ред. В. М. Вашкевич. – К.: «Видавництво «Гілея», 2017. – Вип. 123 (8). – 352 С. 135-138.

Зовнішньополітичні орієнтири та мета євро-середземноморського діалогу // Сучасні тенденції міжнародних відносин: збірник матеріалів всеукраїнської конференції, м. Київ. 17-18 грудня 2020 р. К.: НПУ імені М. П.Драгоманова, 2021.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. 

 

Veres 

Верес-Сліпенко Ольга Вікторівна

кандидат історичних наук, доцент кафедри міжнародних та регіональних студій

 Викладає навчальні дисципліни: «Закордонне українство», «Міжнародні конфлікти», «Зовнішня політика країн Європи та Америки», «Державно-правове регулювання»..

 Коло наукових інтересів: дослідження розвитку співпраці у науковій педагогічній сфері з іншими європейськими держави

Основні праці.  Екологічний туризм в сучасній Україні: стан та перспективи розвитку. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія №6. Історичні науки: Зб. наукових праць. – Вип.12. – 2014. – С.153-156.

Туристичне дозвілля київської молоді у 1960 – 1970-х рр. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія №6. Історичні науки: Зб. наукових праць. – Вип.13. – 2015. – С.165-169.

Європейський кооперативний рух у контексті аграристської та комуністичної моделей суспільної модернізації (20-30 рр. XX ст.) [Текст] : монографія / М. А. Журба, О. В. Верес-Сліпенко ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - 373 с.

 Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. 

  

 Zhelez

Желєзко Алла Миколаївна

 Кандидат історичних наук, доцент кафедри міжнародних та регіональних студій

Викладає дисципліни: «Міжнародні організації», «Україна в міжнародних організаціях», «Історія дипломатичного протоколу», «Теорія і практика дипломатичного протоколу», «Основи геополітики та геостратегії».

Коло наукових інтересів: історичне краєзнавство; історія дипломатії та дипломатичного протоколу; історія та діяльність міжнародних організацій, участь у них України; зовнішня політика та геополітичні інтереси України, історія міжнародних відносин.

Пройшла міжнародне стажування в літній школі Інституту історії Вроцлавського університету  (Республіка Польща) у рамках Міжнародної наукової конференції на тему: «Вивчення публічної історії – методи, труднощі, перспективи», 01 – 05 липня 2019 р.

Дійсний член наукової організації «Центр українсько-європейського наукового співробітництва» Certificate № 121393.

Основні праці. Є автором близько 50 наукових та начально-методичних праць.

  1. Желєзко А.М. «Історичне краєзнавство на Київщині в 1917 – 1939 рр.»: дис.  канд.  іст.  наук.  Національний   педагогічний   університет   імені  М.П. Драгоманова.  Київ, 2011. 236 с.

  1. Zheliezko A. English terminology on Anthropology in scientific pablications of the American Anthropological Association: master's paper. National  Pedagogical  Dragomanov  University. Kyiv, 2018. 83 p.

  1. Желєзко А.М. Історико-правові аспекти зародження та формування норм дипломатичного  протоколу в системі міжнародних відносин. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія «Юридичні науки». Київ: Видавничий дім «Інтернаука». № 8 (22), 2019. С. 55 – 61.

  1. Желєзко А.М. Українсько-польські взаємовідносини: шлях до «історичної правди та примирення». Україна – Польща: стратегічне партнерство в системі геополітичних координат: Зб. наукових праць ІІ міжнародної наук.- практ. конф.., Київ, 14 – 15 травня 2020 р. С. 35 – 37.

  1. Желєзко А.М. Історико-краєзнавча проблематика досліджень Київщини у науковій діяльності Всеукраїнської академії наук у 1918 – 1930-ті роки. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія «Історичні науки». Том 31 (70). № 4 2020. С. 24 – 29.

  1. Желєзко А.М. Геополітичні коди (кодекси) – основа зовнішньополітичної стратегії держав в системі міжнародних відносин. ACTUAL TRENDS OF MODERN SCIENTIFIC RESEARCH: Abstracts of  VII International Scientific and Practical Conference. Munich, Germany, 14-16 February, 2021. P. 489 – 495.

  1. Желєзко А.М. Методичні рекомендації для вивчення та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань з дисципліни «Міжнародні організації». К.: Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2020 (у співавторстві).

   Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

 Bog

   Богатирчук Катерина Олександрівна

  Кандидат історичних наук, старший викладач кафедри міжнародних та регіональних студій

  Викладає дисципліни:

Основи наукових досліджень, Європейський союз в міжнародних відносинах, Історико-політична географія країн світу, Політичні системи світу, Зовнішня політика країн СНД.

 Коло наукових інтересів:

Історія, теорія та практика міжнародних відносин, повсякденна історія.

 Основні праці:  

1.Богатирчук К. О.Соціальні мережі як інструмент цифрової дипломатії України // Сучасні тенденції міжнародних відносин: збірник матеріалів всеукраїнської конференції, м. Київ. 17-18 грудня 2020 р. К.: НПУ імені М. П.Драгоманова, 2021. С. 52-55.

2.Богатирчук К. О. Цифрова дипломатія: досвід Європейського Союзу // ІІІ Круглий стіл «Європейська дипломатія у ХХІ столітті», 18 грудня 2020 р. м. Харків: збірник матеріалів. Харків, 2021. С. 94-98.

3.Богатирчук К. О. Повсякденне життя дітей та підлітків шкільного віку Української РСР другої половини 1960-х - першої половини 1980-х рр. Вінниця, 2019. 268 с.

  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. 

 

 

Kish

 

   Кіщенко Наталія Дмитрівна

  кандидат філологічних наук, доцент кафедри міжнародних та регіональних студій

  Викладає дисципліни: Англійська мова за професійним спрямуванням, Англійська мова для спеціальних цілей, Теорія і практика англійської мови, Методика викладання англійської мови, Практичний курс англійської мови.

 Коло наукових інтересів: Філологія, лінгвістика, методика викладання англійської мови та теоретичних дисциплін англійською мовою.

Основні публікації:

1.English-language fairy tale as a genre of pedagogical discourse Collective monograph Stalowa Wola, Poland, 2018, 135-148

2.Англійський педагогічний дискурс: класифікація методичних термінів, Освітній простірУкраїни, 14, 2018/12/21,с 178-183.

3.ВЕРБАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПТУ МУДРІСТЬ У КОНТЕКСТІ АНГЛОМОВНОЇ АВТОРСЬКОЇ КАЗКИ Scientific Notes of Ostroh Academy National University: Philology Series, 5 (73) 2019/5/20, с.141-143.

4.Models of ArtisticFigurative Metaphors of Wisdom in English Fairy Tales, Kishchenko, N. D. (2018). Models of ArtisticFigurative Metaphors of Wisdom in English Fairy Tales. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University. Series 9. Current Trends in Language Development, 18. 87–94. DOI: https://doi.org/10.31392/NPUnc.series9.2018.18.07

5.Linguo-Cognitive and Linguo-Cultural Approaches to Metaphorical Understanding of Cultural Concept “Wisdom” Intellectual Archive, Volume 5, Number 5, September/ October 2016, Concord, Toronto, Canada, 2016.С. 38—48

 Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. 

 

 

si4karenko

 

  Січкаренко Галина Геннадіївна

  Доктор історичних наук, професор (сумісник)

  Викладає дисципліни: «Зовнішня політика країн Європи та Америки».

  Коло наукових інтересів: процеси у вищій освіті, державна політика в сфері освіти та інформації

  Основні праці. Є автором понад 103 наукових та науково-методичних праць, серед яких, чотири монографії (дві – одноосібні),

 Артемчук Г.І., Попович В.В., Січкаренко Г.Г. Вища освіта України: реальність і тенденції розвитку: монографія. Київ: Ленвіт, 2004. 176 с.

 Січкаренко Г.Г. Трансформації вищої освіти в незалежній Україні: монографія. Київ: Вид. центр КНЛУ, 2009. 362 с.

 Січкаренко Г.Г. Історичний досвід перебудови вищої освіти в Україні (1985-2005 рр.): монография. Ніжин: Вид. Лисенко М.М., 2014. 360 с.

Січкаренко Г.Г. Роль держави в трансформаційних процесах університетської освіти (соціально-економічний аспект). Розділ 4.1. // Національні економіки країн: нові реалії та глобалізаційні виклики: монографія. Київ, 2017. С. 405-416.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 R P Bezsmrtnyi

   Безсмертний Роман Петрович

   Український політик, дипломат, один із авторів Конституції України, Народний депутат ІІ, ІІІ, IV та V

 скликань, Надзвичайний і Повноважний Посол України, кандидат політичних наук, доцент кафедри міжнародних та регіональних  студій (сумісник)

   Викладає дисципліни: гуманітарний чинник у світовій політиці.

 Коло наукових інтересів:  дипломатія, міжнародні відносини, політичне прогнозування.

 Основні праці: «Соціально-політичний устрій українського суспільства (концепція Д.Донцова)»;

 «Основні засади адміністративно-територіальної реформи в Україні».

 Нагороди: Орден «За заслуги» I ст. (23 січня 2009) – за вагомий особистий внесок у забезпечення

 створення Національного історико-культурного заповідника «Гетьманська столиця» в м. Батурин, плідну громадсько-політичну  діяльність

Орден «За заслуги» II ст. (18 січня 2007) – за заслуги у державному будівництві, вагомий внесок у розвиток і зміцнення демократичної, соціальної і правової України та з нагоди Дня Соборності України

Орден «За заслуги» III ст. (11 грудня 1996) – за заслуги в розвитку української державності, активну

участь у конституційному процесі

 

Dovgnch

 

 

  Довганич Іван Іванович

 Надзвичайний і Повноважний Посол України, магістр державного управління, доцент кафедри

 міжнародних та регіональних студій (сумісник)

 Викладає дисципліни: політична та економічна історія світу.

 Коло наукових інтересів:  дипломатія, міжнародні відносини, геополітика.

 

 

 

 


Dyptan

      Гопка Любов Сергіївна

Викладач кафедри міжнародних та регіональних студій.

Викладає навчальні дисципліни:Політична та економічна історія світу, Гуманітарний чинник у світовій політиці, Історія дипломатії, Зовнішня політика та дипломатія України, Історична урбаністика

Коло наукових інтересів:міжнародні відносини, роль Європейського союзу в міжнародних організаціях, гуманітарний чинник у світовому просторі. військова й суспільно-політична історія України періоду Другої світової війни та повоєнного часу, історія радянських спецслужб.

Основні праці:

  1. Гопка Л. С. Організаційне забезпечення медико-санітарного обслуговування репатріантів на території Української РСР у 1944 – 1947 рр. / Л.С. Диптан // Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць / Гол. ред. В.М. Вашкевич, - К.: Видавництво «Гілея», 2019 – Вип. 148 (№9) с. 64 – 68.
  2. Гопка Л. С. Медико-санітарне забезпечення репатріантів на прикордонних перевірочно-фільтраційних пунктах НКВС СРСР в Україні в 1944-1945 рр. / Л.С. Диптан // Військово-історичний меридіан. Електронний науковий фаховий журнал. – Вип.3 (21) / Національний музей історії України у Другій світовій війні. Меморіальний комплекс Інститут історії України НАН України. – К., 2019. – с. 36-46.
  3. Гопка Л. С. Розвиток міграційної політики Європейського Союзу // Сучасні тенденції міжнародних відносин: збірник матеріалів всеукраїнської конференції, м. Київ. 17-18 грудня 2020 р. К.: НПУ імені М. П.Драгоманова, 2021. С. 56-57.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. 

 

 

Vas lab

Василенко Марія Олексіївна

лаборант кафедри міжнародних та регіональних студій

Студентка 4 курсу спеціальності «Середня освіта. Історія», спеціалізація «Міжнародний туризм».

Наукові праці:

  1. Василенко М. О. Концепція сталого розвитку в умовах глобальної екологічної кризи: передумови та історія формування. // Сучасні тенденції міжнародних відносин: збірник матеріалів всеукраїнської конференції, м. Київ. 17-18 грудня 2020 р. К.: НПУ імені М. П.Драгоманова, 2021. С. 107-109.
  2. Василенко М. О. Громадські екологічні організації України: історія становлення та основні віхи діяльності (1980-2017 рр.) //Освіта і наука – 2020. Зб. наукових праць. – К. НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. С.93-95.
  3. Василенко М. О. Міжнародне співробітництво України з питань регіональної екологічної безпеки (1991-2010-ті рр.) // Драгоманівські історичні студії: зб. наук. праць молодих істориків, НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. Вип. 5(9). С.271-274.

           Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.