Експертний круглий стіл: «Формуємо нове сприйняття НАТО в Україні: навчальний курс “НАТО: сила, що захищає мирних громадян"»
24 січня 2020 року група викладачів та студентів Історичного факультету взяла участь в експертному круглому столі: «Формуємо нове сприйняття НАТО в Україні: навчальний курс “НАТО: сила, що захищає мирних громадян"», що проходив в Укрінформ. Організатором стала Всеукраїнська спілка викладачів суспільних дисциплін і громадянської освіти, членами якої є фахівці факультету.
Учасниками заходу були науковці, викладачі, громадські діячі, експерти, модератор - Андрій Кулаков – медіаексперт, програмний директор ГО «Інтерньюз -Україна».Тут було представлено посібник для підготовки вчителів з НАТОзнавства, розроблений за підтримки Уряду Великої Британії. Співавторами посібника є декан Історичного факультету Тетяна Мелещенко, заступник декана Олександр Мальований і доцент Тамара Бакка. Посібник висвітлює багатовекторну діяльність Північно-Атлантичного альянсу, зокрема розкриває ключові функції НАТО для захисту цивільних осіб; сприяння створенню безпечного середовища; полегшення доступу до основних потреб; містить аналіз гібридної інформаційної війни РФ, яка спрямована на створення іміджу НАТО як агресора. Заступник декана Сегеда Р.А., Професори Ладиченко Т.В., Потильчак О.В., Шарпатий В.Г. та студенти активно обговорювали питання
1) Громадянська освіта в Україні: як навчати про НАТО?
2) Робота з запереченнями під час викладання курсу “НАТО – сила що захищає мирних громадян”?
3) НАТО і Україна: чи існує відповідь на гібридні виклики?
У висновку було сформульовано основні меседжі, щодо НАТО:
• НАТО — сила, що захищає мирних громадян, гарант демократичних цінностей та прав людини.
• Необхідно працювати з фейками і стереотипами щодо сутності НАТО,
• Навчати та інформувати про НАТО варто фахово, з використанням достовірних джерел та чинних законодавчих актів, застосуванням діалогу, з використанням дискусійного підходу.
• Важливою складовою є підготовка вчителя, особливо вчителя історії та суспільних дисциплін, який у школі формує знання і ставлення до цієї теми.