Історичне джерелознавство
Опис
навчальної дисципліни
Історичне джерелознавство
Загальна характеристика дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|||
Галузь знань 01– Освіта |
Кількість кредитів - 3 |
Методи навчання – Лекції, семінари, колоквіуми в групах, навчальні екскурсії до музеїв, самостійна робота на основі підручників, посібників, конспектів, електронних ресурсів мережі Internet. |
|||
Спеціальність 014 Історія та середня освіта |
Загальна кількість годин |
||||
Денна |
Заочна |
||||
Освітній рівень бакалавр |
Лекції |
||||
14 |
|||||
Статус дисципліни |
Семінарські (практичні заняття) |
||||
14 |
|||||
Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2017) |
Лабораторні |
Форми поточного контролю – модульні контрольні роботи, тестові завдання; |
|||
– |
– |
||||
Семестр - 8 |
Індивідуальні |
||||
Тижневе навантаження (год.) $1- аудиторне – 2 год. $1- самостійна робота –4 год. |
– |
– |
Форми підсумкового контролю – екзамен |
||
Мова навчання - українська |
Самостійна робота |
||||
Передумови навчання - Здатність оцінювати результати джерелознавчого дослідження та робити обґрунтовані висновки щодо їхньої автентичності, вірогідності та наукової значимості. |
62 |
||||
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС |
|||||
1/2 |
|||||
Мета і завдання навчальної дисципліни –Здатність продемонструвати знання предмету та методологічних основ історичного джерелознавства, його завдань та функцій,основних етапів його розвитку,джерелознавчої термінології.
Здатність продемонструвати знання структури джерелознавства, розуміння його місця в системі історичної науки; знання основних компонентів історичного джерелознавства, а також місця і ролі спеціальних історичних дисциплін в його структурі.
Здатність продемонструвати знання і розуміння поняття історичне джерело, етапів його існування, об’єктивно-суб’єктивної природи джерела; розуміння понять джерельна інформація та джерельна база історичних досліджень.
Здатність продемонструвати знання поняття класифікації джерел, розуміння класифікаційних ознак і критеріїв класифікації джерел; знання основних схем і моделей класифікації джерел, особливостей класифікації писемних джерел загалом та з історії України зокрема.
Здатність продемонструвати знання основних етапів роботи з історичними джерелами, методики пошуку та виявлення джерел, їх дослідження.
Програма навчальної дисципліни: Програма розроблена згідно сучасних вимог
вищої історичної освіти у та з опором на теоретичні й прикладні розробки вітчизняних і зарубіжних істориків-джерелознавців, фахівців у галузі теорії і методології історичного джерелознавства та джерелознавства історії України.Програмні компоненти:Навчальна. Рівень індивідуальної навчально-пізнавальної діяльності, що відповідає системі принципів, цінностей та методів пізнання
Когнітивна. Формування цілісного уявлення про джерелознавство як спеціальну галузь історичної науки, його еволюцію та перспективи розвитку в Україні та світі.
Мисленнєва. Формування логічного та гнучкого мислення із застосуванням джерелознавчих знань і компетентностей у широкому фаховому діапазоні та у повсякденному житті.
Комунікативна. Здатність до ефективного комунікування в процесі вивчення історичного джерелознавства та до представлення складної комплексної інформації у стислій формі усно та письмово, використовуючи інформаційно-комунікаційні технології та спеціальну джерелознавчу термінологію.
Бібліографія: Антонович В.Б. Курс лекцій з джерелознавства 1880-1881 // Історія України в університетських лекціях. – К., 1995. – Вип. 1.
Архівознавство. Підручник. – К., 1998.
Багалій Д.І. Нарис української історіографії. Т. 1. – Вип. 2. Джерелознавство. – Харків, 1925.
Методичне забезпечення:під час лекцій та семінарських занять студенти отримують методичні матеріали, їм демонструються структурно-логічні схеми, мультимедійні презентації.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)
Зауваження: необхідні загальні знання з вітчизняної та всесвітньої історії, культури.
Факультет: історичної освіти.
Адреса: Київ, вул.. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.