Генеалогія
Опис
навчальної дисципліни
Генеалогія
Загальна характеристика дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|||
Галузь знань – 03 Гуманітарні науки |
Кількість кредитів - 3 |
Методи навчання – пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладення; частково-пошуковий, або евристичний метод; дискусія; дослідницький метод |
|||
Спеціальність 032 Історія та археологія |
Загальна кількість годин 90 |
||||
Денна |
Заочна |
||||
Освітній рівень бакалавр |
Лекції |
||||
18 |
|||||
Статус дисципліни |
Семінарські (практичні заняття) |
||||
16 |
|||||
Рік вивчання дисципліни за навчальним планом (2017) |
Лабораторні |
Форми поточного контролю – модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій |
|||
– |
– |
||||
Семестр -5 |
Індивідуальні |
||||
Тижневе навантаження (год.) $1- аудиторне – 2 год. $1- самостійна робота – 2 год. |
– |
– |
Форми підсумкового контролю – екзамен |
||
Мова навчання - українська |
Самостійна робота |
||||
Передумови навчання - Історія України, історія стародавнього світу, історія середніх віків, історія культури, філософія. соціальна історія, геральдика, сфрагістика, біографістика |
56 |
||||
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС |
|||||
Мета і завдання навчальної дисципліни – створення цілісного уявлення про теоретичні та методичні проблемам генеалогії, вивчення сучасного стану та перспектив розвитку генеалогічних досліджень в Україні та світі. Особливу увагу звернуто на набуття студентів базових навичок самостійних генеалогічних досліджень і реконструкцій родоводу. Все це в сукупності, окрім суто інтелектуальної функції, формує важливі імперативи молодого громадянина, в тому числі бажання визначити місце своєї сім'ї в історії, почуття відповідальності, щоб зберегти минуле для майбутніх поколінь та почуття самодостатності й громадянської гідності. Студентам пропонуються навчальні теми в яких розкриваються особливості опрацювання генеалогічних джерел, історіографії та практики генеалогічних досліджень.
Програма навчальної дисципліни: Після вивчення курсу студенти повинні знати:предмет і об'єкт генеалогії,теоретичні і методичні проблеми генеалогічних досліджень, генеалогічні розвідки, джерела генеалогічних досліджень, походження родинних зв'язків історичних осіб, родин і сімей в їх історичному розвитку, основні етапи еволюції сім’ї та інших форм родинної організації в історії, їхній вплив на політичне та соціокультурне життя, виявлення в них світоглядних засад, господарського укладу та соціальних зв’язків минулих епох.
Бібліографія: 1) Томазов В. В. Генеалогія історична // Енциклопедія історії України: у 10т./ редкол.: В.А.Смолій (голова) та ін.; Інститут історії України НАН України.— К.: Наук. думка, 2004.— Т.2: Г—Д.— С.70. 2) Українська радянська енциклопедія.— 1-е видання.— Т.3.— Київ, 1962. 3) Л. Гайдай Історія України в особах, термінах, назвах і поняттях.— Луцьк: Вежа, 2000. 4) Т. Недосєкіна Український родовід як джерело вивчення історії України. Посібник із складання родоводу для вчителів, школярів та початківців.— Дніпропетровськ: Видавничий центр ДОУНБ, 2010.— 42с. 5) І. Завгородня. Культ предків // Український тиждень. — 4 березня 2011. — Вип. №9 (174). 6) Служинська З., Шамеко М., Генеалогія, ч. 1. Львів, 2000 р. 7) Томазов В. В., Родовід. Науково-методичний посібник. Київ, 2001 р.; 8) Томазов В. В. Становлення української генеалогії як наукової дисципліни. Початковий етап «Спеціальні історичні дисципліни: питання теорії та практики», 2001 р., ч. 1, № 6(7).
- Методичне забезпечення: під час лекцій та семінарських занять студенти отримують методичні матеріали, їм демонструються структурно-логічні схеми, мультимедійні презентації.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)
Зауваження: необхідні загальні знання з вітчизняної та всесвітньої історії, культури, філософії.
Факультет: історичної освіти.
Адреса: Київ, вул. Освіти, 6, тел.. 249-62-12.