Краєзнавчі компоненти історичної освіти
Опис навчальної дисципліни ВВ 2.2.4
Шифр
Краєзнавчі компоненти історичної освіти
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 01 Освіта (шифр, назва) 03 Гуманітарні науки |
Кількість кредитів - 3 |
Методи навчання Лекції із застосуванням структурно-логічних схем, картографічних матеріалів, навчальних стендів, мультимедійних засобів. Семінарські заняття, творчі завдання, дискусії, самостійна домашня робота, розробка мультимедійних презентацій. |
|
Спеціальність 014 – середня освіта (Історія) Всі спеціалізації 032 – історія та археологія |
Загальна кількість годин - 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освітній рівень магістр (бакалавр/магістр) |
Лекції: |
||
12 |
8 |
||
Семінарські (практичні) заняття: |
|||
Статус дисципліни Вибіркова (Нормативна/вибіркова) |
24 |
4 |
|
Лабораторні заняття: |
Форми поточного контролю Модульні контрольні роботи, тестові завдання, захист мультимедійних презентацій. |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 2 (2017) |
|||
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр ІІІ |
|||
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) $1- аудиторне: 3 год. $1- самостійна робота: 9 год. |
66 |
78 |
Форма підсумкового контролю Екзамен (письмовий) |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання - українська |
1/3 |
||
Передумови навчання етнологія, етногеографія України, основи краєзнавчого туризму. |
Мета і завдання навчальної дисципліни: розкриття ролі краєзнавчого компоненту у системі шкільної історичної освіти, суті і закономірностей, мети та завдань вивчення локальної історії в загальноосвітній школі. визначення пріоритетів, концептуальних підходів, мети і завдань вивчення історичного краєзнавства в загальноосвітніх закладах України; визначення ролі та місця краєзнавчого компоненту в системі шкільної історичної освіти; формування у студентів уявлення про методичні засади вивчення курсу історії рідного краю в загальноосвітніх закладах України; ознайомлення з орієнтовним змістом курсів історії рідного краю у загальноосвітніх навчальних закладах різних регіонів України; формування початкових навичок організації науково-дослідницької краєзнавчої діяльності школярів; формування уявлення про особливості організації позакласної та позашкільної краєзнавчої роботи в школі.
Програма навчальної дисципліни: Історичне краєзнавство як структурний компонент шкільної історичної освіти. Методичні засади викладання історії рідного краю в загальноосвітніх навчальних закладах. Краєзнавча діяльність вчителя історії. Організація історико-краєзнавчої науково-дослідницької
діяльності школярів. Організація позакласної та позашкільної краєзнавчої роботи.
Бібліографія: Про затвердження Програми розвитку краєзнавства: Постанова Кабінету Міністрів України від 10.06.02 № 789. Додаток: Програма розвитку краєзнавства на період до 2010 р. Державна програма “Україна. Освіта XXI століття”. – К., 1994 Державний стандарт загальної середньої освіти в Україні. Освітня галузь “Суспільствознавство”. К., 2004. Бабарицька В., Короткова А., Малиновська О. Ескурсознавство і музеєзнавство. К.: Альтерпрес ,2007. – 464 с. П. Тронько. Історичне краєзнавство: крок у нове тисячоліття (досвід, проблеми, перспективи). - К., 2000. Рудницька Н.Ю. Становлення і розвиток шкільного краєзнавства. Дис. – К., 2000. С.Р. Лях, О.К. Лях. Історія рідного краю. Підручник для 9 класу під ред.Турченко Ф.Г. Запоріжжя: «Прем’єр» , 2002.
Методичне забезпечення: методичні матеріали до лекцій з актуальної тематики, структурно-логічні схеми, картографічні матеріали, мультимедійні презентації.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)
Зауваження:Необхідні загальні знання з історичного краєзнавства.
Лектор:Камбалова Яніна Миколаївна, к.п.н., доцент кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти.
Факультет:Факультет історичної освіти.
Адреса:м. Київ, вул. Освіти, 6, тел. 520-12-07